اموزش شبکه

پیوندها

۱۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه در سیسکو تازه کار باشید و چه آماده‌ی ارتقای مهارت‌های خود باشید، یک مسیر صدور گواهینامه در یک آموزشگاه تخصصی سیسکو پیش روی شما وجود دارد.

از آنجایی که شکاف مهارت‌ها در سراسر صنعت فناوری افزایش می‌یابد، متخصصان فناوری اطلاعات به دنبال مزیت‌هایی هستند که از هر راه ممکن آن را بدست بیاورند. با این رویکرد، گواهینامه آموزشگاه تخصصی سیسکو در تمام کشورهای جهان به‌طور فزاینده ای، این مزیت را فراهم کرده است.

در آستانه سال ۲۰۲۲ آمارها نشان می‌دهد ۱۶ درصد از متخصصان فناوری اطلاعات حداقل یک گواهینامه سیسکو دارند که طبق آن آموزشگاه تخصصی سیسکو را به چهارمین آموزش حرفه‌ای محبوب مشاغل در جهان تبدیل کرده است.

راه‌های صدور گواهینامه در آموزشگاه تخصصی سیسکو به معنای ظرفیت‌های جدیدی است که به شما امکان می‌دهد انعطاف پذیری را برای کشف و جهش مجدد خود برای ایجاد تفاوت در نقش خود در سازمان، تقویت کنید.

برای یافتن نقشه راه شرکت در دوره‌های معتبر آموزش سیسکو در بهترین آموزشگاه سیسکو و نیز بهترین مسیر برای حرفه خود، ادامه این مطلب را بخوانید.

مزایای گواهینامه‌های سیسکو برای شغل شما

بهترین دلیل برای دریافت گواهینامه در زمینه فناوری‌های شبکه سیسکو، پیشرفت شغلی است. دریافت گواهینامه از آموزشگاه تخصصی سیسکو، نشان‌دهنده تخصص شما در این فیلد از IT است و متخصصان معتبر بسیار شناخته شده و همیشه مورد توجه کارفرمایان هستند. مشاغلی که می‌توانید با CCNA به دست آورید شامل مهندس شبکه، مدیر سیستم و مدیر فناوری اطلاعات (IT) در میان سایر مشاغل است.

طبق آمار مؤسسه PayScale میانگین حقوق CCNA برابر با ۷۶ هزار دلار در سال است. کارمندان دارای مهارت بیشتر قادر به دریافت حقوق بالاتر و داشتن دانش برای پیشرفت در کار هستند.

بنابراین با شرکت در آموزشگاه تخصصی سیسکو ، از این امکان برای رسیدن به شغلی به عنوان متخصص شبکه سیسکو استفاده کنید.

دوران آکادمی

نگاهی تیتروار بر دوره‌های آموزش سیسکو

  • دوره Securing Networks with Cisco Firepower Next-Generation IPS (SSFIPS) 4.0
  • دوره Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA) 1.0
  • دوره VXLAN
  • دوره CCNP Security FirePower (SNCF) 300-710
  • دوره Implementing Automation for Cisco Data Center Solutions (DCAUI) v1.0
  • دوره Configuring Cisco MDS 9000 Series Switches (DCMDS) v3.1
  • دوره Troubleshooting Cisco Data Center Infrastructure (DCIT) v7.0
  • دوره Designing Cisco Data Center Infrastructure (DCID) 300-610
  • دوره CCNP Data Center DCCOR 350-601
  • دوره Cisco SD-WAN
  • دوره Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR) v1.0
  • دوره BGP Peering Workshop
  • دوره CCIE Enterprise Infrastructure
  • دوره (CCNP ISE (SISE
  • دوره CCNP Security SCOR
  • دوره CCNP Enterprise ENCOR v1.0
  • دوره CCNA200-301

همان‌طور که لیست را مرور کردید قطعاً متوجه این شده‌اید که دوره‌های آموزش سیسکو شامل تعداد بی‌شماری سرفصل است که با سرعت حرکت علم فناوری اطلاعات و رشد فراگیر خدمات خود شرکت سیسکو، روند فزاینده و رو به رشدی دارد.

دوره CCNA Cisco جدید طیف گسترده‌ای از دانش و مهارت‌های اساسی را در بر می‌گیرد. CCNA ﻛﻪ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﻴﺶ ﻧﻴﺎﺯ ﺳﺎﻳﺮ مدارک ﺳﻴﺴﻜﻮ ﺍﺳﺖ، شرحی از دانستنی‌های ﭘﺎﻳﻪ ﺍﻯ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﺒﻜﻪ LAN WAN ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﻧﺼﺐ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻯ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﺷﺒﻜﻪ ﻫﺎ ﺗﺎ ﺳﻄﺢ کوچک (تا یک‌صد ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﺩﺭ ﺷﺒﻜﻪ) است. این دوره نیاز به یک آزمون توسط آموزشگاه تخصصی سیسکو خواهد داشت که مبانی شبکه و امنیت و همچنین اتوماسیون و قابلیت برنامه‌ریزی را پوشش می‌دهد.

پیش از این، داوطلبان CCNA معمولاً برای کسب یکی از ۱۰ گواهینامه مختلف CCNA مجبور بودند در چندین آزمون شرکت کنند. آزمون جدید دوره (#200-301) CCNA جایگزین این گواهینامه ها خواهد شد:

دوره CCNA200-30 جهت پیاد‌ه‌سازی و مدیریت Cisco Solutions طراحی شده است. این دوره آموزش تخصصی شبکه و کار با تجهیزات سیسکو جایگزین کلیه گواهینامه‌های دوره‌های CCDA و CCNA هایی همچون Security Wireless , Data Center, Route & Switch است. دانش‌پذیران در طیف گسترده‌ای از اصول فناوری اطلاعات قرار خواهند گرفت، از فناوری‌های روز شبکه گرفته تا جنبه‌های اساسی امنیتی، اتوماسیون و برنامه‌نویسی.

عیار مهارت‌های خود را با دوره‌های شبکه دیتا سنتر سیسکو بالا ببرید

با شبکه‌سازی مبتنی بر هدف، تیم‌های مرکز داده می‌توانند از مزایای اتوماسیون برای مقیاس‌بندی و ایمن‌سازی زیرساخت‌های خود استفاده کنند. دانش مرکز داده (Data center) می‌تواند فرصت‌های شما را برای کمک به حداکثر رساندن این پتانسیل وسعت بخشد.

یکی دیگر از دوره‌های معروف آموزشگاه های تخصصی سیسکو در حوزه دوره‌های تخصصی مرکز داده شرکت در دوره CCNP DataCenter است که مهارت‌های شما را با راه حل های مرکز داده معتبر تر می‌سازد. آموزشگاه تخصصی سیسکو دوران آکادمی با هدف تجربه اجرای، امنیت و اتوماسیون شبکه، محاسبات و زیرساخت‌های ذخیره‌سازی، اقدام به برگزاری این دوره‌های تخصصی سیسکو می‌کند.

دوران آکادمی

دوره سیسکو را چگونه شروع کنیم

دانش‌پذیرانی که قصد دریافت گواهی‌نامه در آموزشگاه تخصصی Cisco را دارند. باید برنامه گواهینامه خود را با ساده‌سازی و به‌روزرسانی موضوعات برای هماهنگی بهتر با نیازهای کارفرما مطابقت دهند. دوران آکادمی به عنوان برگزار کننده آزمون‌های آکادمی شبکه سیسکو، این موضوعات جدید را در برنامه های خود ادغام کرده است تا موفقیت دانش‌پذیران را تضمین کند.

دانشپذیران اصول شبکه و مفاهیم پیشرفته را با تمرین عملی و شبیه‌سازی برای توسعه مهارت‌های مدیریت روترها و سوئیچ ها می آموزند. و در شروع دوره به ترتیب موارد سطح‌بندی شده زیر را یاد خواهند گرفت:

  • مسیریابی، سوئیچینگ، برنامه های کاربردی شبکه، پروتکل ها و خدمات
  • مفاهیم امنیت شبکه
  • دستور و پیکربندی سیسکو IOS
  • شبکه‌های IPv4 و IPv6 نصب، اجرا، پیکربندی
  • مفاهیم VPN و IPsec
  • اتوماسیون

با گذراندن سه دوره، گواهی Cisco Certified Network Associate (CCNA)

این دوره‌ها متوالی هستند و هر کدام باید با موفقیت تکمیل شوند تا به ماژول بعدی منتقل شوند. آکادمی دوران محتوای مبتنی بر وب، ارزیابی آنلاین، ردیابی عملکرد دانشپذیران، آزمایشگاه عملی، پشتیبانی و آماده‌سازی برای گواهی CCNA را ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

آموزشگاه های تخصصی سیسکو مسیر تکامل قابل توجهی را آغاز کرده‌اند که نیازهای شبکه مدرن را برآورده می‌کند. دانش سیسکو به تخصص زیرساختی و نرم افزاری نیاز دارد. همچنین نیاز به یک آموزشگاه تخصصی مدرن که بتواند محتوای پیشرفته را ارائه دهد. مسیرهای صدور گواهینامه جدید سیسکو به معنای گزینه‌هایی است که به شما امکان می‌دهد انعطاف پذیری را برای کشف و رویش مجدد خود برای ایجاد تفاوت واقعی در نقش‌هایی که در سازمان خود بازی می‌کنید، تقویت کنید.

دوران آکادمی، آموزشگاه تخصصی سیسکو زیر مجموعه گروه دوران، مجری برگزاری دوره‌های CISCO در قالب آموزش شبکه به صورت آموزش آنلاین و حضوری با بهره‌گیری از لابراتور آنلاین اختصاصی به‌همراه گواهی معتبر آماده همراهی شما در مسیر آموزش جامع سیسکو است.

https://douran.academy.com/

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی یکی از تخصص های پولساز و آینده دار در دنیای دیجیتال است. چون با تغییراتی که روز به روز شاهد آن هستیم نیاز به برنامه نویسان در حوزه وب بسیار زیاد می شود. به همین دلیل اگر از همین حالا برنامه نویسی که یک تخصص آینده دار است را یاد بگیرید قطعا برد کردید.

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند که از آن ها در طراحی اپلیکیشن ها، نرم افزارها و وب سایت ها استفاده می شود. همه شون هم کاربرد خودشان را دارند و برنامه نویسان زیادی از آن ها استفاده می کنند.

اما سوال اصلی این است که برای ورود به این حوزه چه زبانی را برای برنامه نویسی انتخاب کنیم که هم آینده خوبی داشته باشد و هم درآمد بالایی داشته باشد.

در این مقاله قصد دارم بهترین زبان های برنامه نویسی را که فوق العاده کاربردی و آینده دار هستند را به شما معرفی کنم. در انتها هم پیشنهاد ویژه ای برای شما دارم که بتوانید زبان برنامه نویسی دلخواه تان را خیلی راحت و سریع یاد بگیرید. پس تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

 

از کجا بفهمیم کدام زبان برنامه نویسی برای یاد گرفتن بهترین است؟

زبان های جاوا اسکریپت، پایتون و پی اچ پی را می توان جزء بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 2021 دانست. اما سوال مهمی که قبل از انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظرتان باید بپرسید این است که هدف من از یادگیری این زبان برنامه نویسی دقیقا چیست؟ چه مسیر شغلی را می خواهم انتخاب کنم؟

مثلا اگر در آینده قصد مهاجرت دارید انتخاب زبان برنامه نویسی پایتون یا جاوا اسکریپت عالی است. اما اگر دوست دارید توسعه دهنده وب شوید یا به توسعه وردپرس علاقه مند هستید انتخاب زبان PHP برای این کار مناسب است.

بهترین زبان های برنامه نویسی

 

زبان برنامه نویسی پایتون

یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای افراد مبتدی و کسانی که تازه شروع به کار کرده اند پایتون است. چراکه یادگیری آن ساده و قابل درک است. به همین دلیل به انتخاب اول خیلی از برنامه نویسان تبدیل شده است.

خوبی پایتون این است که به عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی کاملا جهانی و سازگار شناخته شده است و ما می توانیم از پایتون تقریبا در هر جایی استفاده کنیم. پایتون را می توان چه برای کار بر روی برنامه های کاربردی در یک وب سایت یا برای توسعه برنامه های کاربردی در اپلیکیشن های موبایلی استفاده کرد.لذا اموزش برنامه نویسی بسیار مهم است.

جالب است بدانید کتابخانه هایی مانند Scikit، Keras، TensorFlow و … هزینه های محاسباتی مدیریت مدل های مختلف در علم داده را به شدت کاهش داده اند و اجرای این مدل ها را سرعت بخشیده اند. این انعطاف پذیری و در دسترس بودن انواع کتابخانه ها در پایتون منجر به افزایش تقاضا برای استفاده و یادگیری آن شده است و پایتون را به یکی از محبوب ترین و بهترین زبان های برنامه نویسی جهان تا سال 2022 تبدیل کرده است.

سایت های بزرگی مثل Reddit، Instagram،  YouTubeبا زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده اند.

 

ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون:

  • کدنویسی با آن بسیار آسان است
  • پایتون متن باز و رایگان است
  • پایتون از برنامه نویسی واسط گرافیکی پشتیبانی می کند
  • بالا بودن سطح زبان برنامه نویسی پایتون
  • پایتون یک کتابخانه استاندارد بزرگ دارد
  • زبان برنامه نویسی پایتون یکپارچه است

 

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی است. جاوا اسکریپت به عنوان زبان برنامه نویسی استاندارد در طراحی وب شناخته می شود. جاوا اسکریپت تقریبا در تمام وب سایت هایی که در اینترنت می بینید استفاده شده است. سینتکس جاوا اسکریپت به گونه ای است که می توان از آن در فرانت و بک اند وب سایت استفاده کرد. این انعطاف پذیری و قدرت جاوا اسکریپت را نشان می دهد.

متخصص شدن در جاوا اسکریپت به هیچ وجه بی فایده نیست و بسیار کاربردی است. یکی از عوامل مهمی که جاوا اسکریپت را بسیار مهم می کند این است که توسط بسیاری از مرورگرها استفاده می شود و طبیعی است که برنامه نویسان در این زبان برنامه نویسی بسیار خوب باشند.

جاوا اسکریپت علاوه بر آسان بودن، نسبتا سرعت بالایی نیز دارد. این زبان برنامه نویسی مانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی، تفسیر می شود. زیبایی یک زبان تفسیری مانند جاوا اسکریپت این است که وقتی تغییراتی در کد خود ایجاد می کنید، می توانید بلافاصله آن تغییرات را آزمایش کنید و نتایج را ببینید.

علاوه بر اینکه جاوا اسکریپت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 است، زبان پایه در فریم ورک هایی مانند React، Vue و Node است. جالب است بدانید وب سایت های محبوب و پربازدیدی که همه ما خیلی از آنها استفاده می کنیم مانند گوگل، یوتیوب و ویکی پدیا با استفاده از جاوا اسکریپت ساخته شده اند.

 

زبان برنامه نویسی PHP

تا الان به این فکر کردید که چندتا از وب سایت هایی که در روز با آن ها سرو کار دارید وردپرسی هستند؟ تعداد وب سایت هایی که با وردپرس ساخته شده اند بسیار زیاد است. پایه و مبنای وردپرس هم زبان برنامه نویسی PHP است. به همین دلیل با وجود محبوبیت پایتون و جاوا اسکریپت همچنان زبان PHP طرفداران خودش را دارد و کارایی آن بسیار بالاست. از زبان پی اچ پی نیز می توان به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در سال 2022 یاد کرد.

اسکریپت های زبان برنامه نویسی PHP را فقط می توان بر روی سروری که PHP روی آن نصب شده است تفسیر کرد. برای کدنویسی با این زبان برنامه نویسی، بسیار مهم است که ابتدا بدانیم زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان های برنامه نویسی (خانواده ای از زبان های برنامه نویسی از جمله PHP و همچنین زبان هایی مانند جاوا اسکریپت و روبی) زیر مجموعه ای از زبان های برنامه نویسی هستند که برای خودکارسازی فرآیندها استفاده می شوند.

خوب است بدانید وب سایت های معروفی مانند Yahoo، Facebook، Wikipedia، Tumblr، WordPress، MailChimp بر پایه زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده اند.

 

بهترین منبع برای یادگیری زبان های برنامه نویسی کجاست؟

منابع رایگان مختلفی برای یادگیری زبان های برنامه نویسی موجود هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما اگر برای وقت تان ارزش قائل هستید پیشنهاد من شرکت در دوره های آموزشی دوران آکادمی است که تاکنون بهترین دوره های آموزش برنامه نویسی را برگزار کرده است.

دپارتمان آموزش گروه دوران به آدرس https://douran.academy با در اختیار داشتن اساتید برتر و با تجربه در این حوزه به شما کمک می کند تا زبان برنامه نویسی مورد علاقه تان را از پایه و اصولی در کوتاه ترین زمان ممکن یاد بگیرید.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و همین حالا یکی از این زبان های برنامه نویسی محبوب آینده دار را برای شروع انتخاب کنید

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

سیستم عامل لینوکس به عنوان یک سیستم عامل منبع باز، در بین مهندسان نرم افزار از محبوبیت زیادی برخوردار است. آموزش لینوکس به دلیل امنیت بالا، قابلیت زمان بندی، ذخیره سازی و مزیت دسترسی به شبکه های کامپیوتری، برای کارشناسان حوزه شبکه ضروری است.

آموزشگاه تخصصی لینوکس

نرم افزار های زیادی نیز وجود دارند که از لینوکس برای سیستم عامل زیر ساخت خود بهره می‌برند. هر یک از این نرم افزار ها میلیون ها کاربر دارند و از این جهت یک آموزشگاه تخصصی لینوکس نوعی عمومیت نیز در بین افراد جویای تخصص دارد.

با دوره های آموزش لینوکس ، کاربر توانایی این را خواهد داشت که سیستم عامل را توسعه داده، به شبکه ها دسترسی پیدا کرده و با زبان های مختلفی مثل پایتون و PHP و چندین زبان دیگر، برنامه نویسی کند. با تمام این مزایا و ویژگی های بیشتری مثل سرعت عملکرد بالای لینوکس، به شما پیشنهاد می‌شود که آموزش لینوکس را بعنوان یک ضرورت برای حرفه خود پیگیری کنید.

 

شروع کار با لینوکس

در عصر مدرن، همه ما بیشتر با سیستم عامل ویندوز آشنا هستیم، اما وقتی وارد بخش تخصصی فناوری اطلاعات می‌شوید اینطور نیست. برخی از شرکت‌های IT کاملاً به لینوکس وابسته هستند زیرا قابل اعتمادتر، سبک وزن تر، ایمن تر، سریع تر و منبع باز است.

کاربران لینوکس این آزادی را دارند که در هنگام انتخاب توزیع های لینوکس بر اساس نیاز خود، از یک آزادی بی نظیر و فوق العاده برخوردار باشند. یک آموزشگاه تخصصی لینوکس در قدم اول در پی این است که با استفاده از فناوری‌های متن باز مختلف، به دانش‌پذیران، خلق چیزی جدید و شگفت‌انگیز را بیاموزند. و از محیط ایستا و ساکن ویندوز، به دنیای جدیدی قدم بگذارند.

آموزشگاه تخصصی لینوکس در ابتدا، قدم فراتر از سیستم‌عامل‌های ابتدایی مثل ویندوز که کاربران غیر فنی از آن خسته شده‌اند می‌رود. عمدتاً روی توسعه‌دهندگان جوانی که تازه وارد دنیای متن‌باز شده اند تمرکز می‌کند. توسعه را به عنوان مجموعه ای از تم ها و برنامه های طراحی شده آغاز می‌کند، بنابراین جذابیت بصری بی‌نهایتی را می‌تواند ایجاد کند.

اگر می خواهید برای یادگیری دستورات، اسکریپت نویسی پوسته، پایتون و اصول توسعه وب در ترمینال لینوکس ثبت نام کنید، امروز برای شروع وقت مناسبی است. دوران آکادمی  برگزار کننده دوره های آموزش لینوکس شما را در مسیر یاری خواهد کرد.

 

مهاجرت از ویندوز به لینوکس

آیا با لینوکس غریبه هستید و نمی‌دانید چگونه شروع کنید؟ پاسخ ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. چه از سمت macOS  چه سمت لینوکس می‌روید یا از ویندوز، آمده باشید، مطمئناً با شرکت در اولین جلسه یک آموزشگاه تخصصی لینوکس ، تمام مسیر برای شما روشن خواهد شد. اگر شما به یک کاربر مبتدی لینوکس تبدیل شوید و به دنبال چیزی دوستانه و آشنا هستید، برخی از گزینه‌های خوب لینوکس مینت، لینوکس Manjaro، یا Elementary OS برای شما راه‌گشا خواهند بود. پس در ابتدای راه آموزش لینوکس ، ترس را از خودتان دور کنید چون با مسیر پیچیده و وحشتناکی روبرو نیستید.


این واقعیت که لینوکس منبع باز است به شما امکان می دهد که در یک آموزشگاه تخصصی لینوکس پایه را یاد بگیرید و سیستم عامل خود را از آن بسازید. نفوذ بدافزار به هسته لینوکس بسیار سخت است که امنیت و قابلیت اطمینان آن را افزایش می‌دهد.

اما این کار را باید با کمی صبر انجام دهید. فوراً سیستم عامل خود را تغییر ندهید، جدا از جنبه های توسعه و فناوری اطلاعات، ممکن است لینوکس مانند ویندوز سرگرم کننده نباشد. شما می‌توانید آموزش Linux را آغاز کنید، با آن کار کنید و در عین حال ویندوز را نیز کنار نگذارید.

آموزشگاه تخصصی لینوکس برای فعالان حوزه شبکه

کلید طلایی در دنیای متن باز لینوکس

اگر اغراق نباشد، درباره درخشش لینوکس در دنیای فناوری اطلاعات، می‌شود گفت لینوکس چیزی شبیه اختراع برق یا کامپیوتر بود که سرآغاز تغییرات بزرگی بود. لینوکس که در ابتدا چیزی شبیه سرگرمی بود و مورد غفلت متخصصین قرار گرفته بود، به حاکمِ دنیای فناوری تبدیل شد.

یک آموزشگاه تخصصی لینوکس ، باید یک تازه وارد لینوکس را تبدیل به فردی آگاه کند. و به افراد، جادوی بی‌نظیر و الهام بخش لینوکس را انتقال دهد تا از آن به عنوان یک کلید طلایی در دنیای متن باز استفاده کنند.

محیط متنی لینوکس بستری برای پرورش ایده های جدید و خلاقیت های نوین است. تمام ابتکار عمل ها و شخصی سازی ها در محیط باز متنی لینوکس در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید در ساختارها دستکاری کرده و حتی حاصل کار خود را در اختیار سایرین نیز قرار دهید.

در آموزشگاه تخصصی لینوکس دوران آکادمی ، توانایی کار با شل (محیط متنی) با بهره‌مندی از دوره آموزش تخصصی دوره 1 Linux LPIC   آمادگی برای ورود به دوره های تخصصی تر آموزش لینوکس برای فرد در پایان دوره فراهم شده است.

پس از فراگیری دستورات اولیه لینوکس و آشنایی با فایل سیستم‌ها و ساختار آن‌ها، دوره لینوکس با برگزاری مدیریت پیشرفته سیستم ، از جمله وظایف رایج در مورد هسته لینوکس ، راه اندازی و نگهداری سیستم ادامه می‌یابد.

برای کارشناسان و مدیران ارشد شبکه های لینوکسی، دومین دوره چند سطحی آموزش لینوکس تحت عنوان دوره

2 Linux LPIC   برگزار می‌شود تا توانایی نظارت بر دستیاران و مشاوره در زمینه اتوماسیون و راهنمایی کارکنان را از طریق آموزش لینوکس در آموزشگاه تخصصی لینوکس بدست آید. این دوره که قدم دوم در آموزش Linux  است، در دوران آکادمی بصورت کاملاً عملی و با استفاده از لابراتوار های مجهز در اختیار دانشپذیران قرار می‌گیرد.

 

این دوره که دروازه ورود به دنیای آموزش لینوکس است، به شما کمک می‌کند تا بتوانید محیط و فضاهایی سازگار با سلیقه‌ی خودتان ایجاد کنید.

 

سخن پایانی

اگر به دنبال شغلی در امنیت سایبری هستید و می‌خواهید با ابزارهایی که متخصصان استفاده می‌کنند آشنا شوید، آموزش لینوکس جزو گزینه‌های ضروری است. آموزش لینوکس اولین انتخاب برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان در سراسر جهان بوده است. با توجه به سطح پیچیدگی آن به عنوان یک سیستم عامل، اکثر توسعه دهندگان حرفه ای ترجیح می‌دهند از آن برای کارهای روزانه خود استفاده کنند.

آموزشگاه تخصصی لینوکس دوران آکادمی با ارائه مدرک معتبر در سطح استاندارد جهانی، اقدام به برگزاری دوره های آموزش لینوکس بصورت به روز و طبق آخرین استاندارد ها می‌کند. چون این فناوری به طور قابل توجهی در حال تغییر است، به ویژه پس از انتشار بسیاری از توزیع های لینوکس کاربر پسند. امروز، توزیعی برای همه افراد وجود دارد، خواه کدنویس، کاربر خانگی، کودک، و حتی برای معلمان و مدارس نیز توزیع های متناسب لینوکس وجود دارد.

اگر قصد استفاده از گواهی پایان دوره آموزش لینوکس در شرکت های معتبر در ایران و جهان را دارید، یا هدف‌تان بالا بردن توانایی های فنی خود در یک سیستم عامل حرفه ای است، با آکادمی دوران ، مجری آموزش تخصصی دوره های فناوری اطلاعات، خود را به یک حرفه‌ای در موقعیت کاری‌تان تبدیل کنید.

www.douran.academy

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

فرانت اند جزو شغل های محبوب و پردرآمدی است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. طراحی سایت با زبان های مختلفی انجام می شود که هر یک از آن ها ویژگی های خاص مربوط به خود را دارند. با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی و رقابت بر سر رسیدن به رتبه های برتر گوگل، داشتن سایتی حرفه ای و کامل کمک خواهد کرد که این اتفاق راحت تر انجام شود. با یادگیری front end می توانید تبدیل به یک برنامه نویس حرفه ای شوید و طراحی سایت را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهید. برای اینکه یادگیری فرانت اند را برای شما آسان تر کنیم یک دوره فوق العاده برای آموزش front end طراحی کردیم. در ادامه بیشتر درباره این موضوع بحث خواهیم کرد.

 

فرانت اند چیست؟

برنامه نویسی فرانت اند جزو عوامل تاثیر گذار در جذابیت سایت و نرم افزار می باشد. در واقع فرانت اند همان بخشی است که در سایت یا نرم افزار می بینیم. طراحی سایت حول یک سری کد ها انجام می شود که برای کاربران قابل درک نیستند. برنامه نویسی front end این کدهای غیرقابل درک را به عناصر گرافیکی (مواردی که در ظاهر سایت یا نرم افزار مشاهده می کنیم) تبدیل می کنند. هر چقدر مهارت شما در این زمینه بیشتر باشد می توانید وب سایت های جذاب تر و حرفه ای تری طراحی نمایید. با توجه به اهمیت کسب و کار های اینترنتی و لزوم داشتن سایت، هر ساله تقاضا برای جذب و استخدام نیروی فرانت اند کار افزایش پیدا می کند.

 

Front end شامل چه مواردی است؟

فرانت اند بخش جذاب ماجرای طراحی سایت است به دو مرحله اصلی تقسیم می شود. این دو مرحله مکمل یکدیگر هستند و اگر به درستی انجام نشوند باعث می شود که سایت یا نرم افزار کیفیت لازم را نداشته باشد. مراحل انجام فرانت اند عبارت اند از:

1- طراحی رابط کاربری

در این مرحله که مراحله ابتدایی و حساس فرانت اند است طراحان ui ظاهر سایت را به زیباترین شکل ممکن با استفاده از نرم افزار های مربوطه طراحی می کنند.

2- توسعه رابط کاربری

منظور از توسعه رابط کاربری همان پیاده سازی ui طراحی شده در سایت یا نرم افزار می باشد تا برای کاربران قابل مشاهده باشد. این کار با استفاده از کد های جاوا اسکریپت، css و   html انجام می شود.

 

پس از اینکه این دو مرحله به طور کامل سپری شوند، سایت یا نرم افزار قابل استفاده و مشاهده برای کاربران خواهد بود.

 

 

به چه کسی برنامه نویس Front End گفته می شود؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم فرانت اند به بخش هایی از سایت یا نرم افزار گفته می شود که برای کاربران قابل مشاهده باشد. منظور از این حرف این است که فرانت اند تمام کد های برنامه نویسی شده و غیر قابل درک و مشاهده را به عناصری تبدیل می کند که برای عموم مردم قابل دیدن باشد. برنامه نویس فرانت اند با کد های جاوا اسکریپت،  css و html سر و کار دارد. برنامه نویس front end این کد ها را به بخش ظاهری سایت تبدیل می کند.

 

تمام عناصری که در سایت مشاهده می کنید از جمله تصاویر، آیکون ها، لوگو، منو ها، فوتر، هدر و … همگی توسط برنامه نویس فرانت اند انجام می شود. بنابراین می توان گفت که یک برنامه نویس فرانت اند نقش بسیار مهمی در افزایش تجربه کاربری سایت دارد چرا که همه عوامل ظاهری و عملکرد سایت به این فرد بستگی دارد. به طور کلی یک فرانت اند کار با موارد زیر سر و کار دارد:

  • انجام تست و آزمون و خطا برای طراحی یک سایت ایده آل
  • طراحی یک سایت ریسپانسیو (مناسب برای تمامی دستگاه ها)
  • ایجاد عناصر گرافیکی جذاب و منحصر به فرد برای راحتی کاربران
  • در نظر گرفتن علاقه کاربران و طراحی سایتی زیبا
  • استفاده از روش های مناسب برای بهبود رتبه سایت
  • آشنایی با کد های جاوا اسکریپت، css و html برای طراحی یک سایت حرفه ای
  • ایجاد رابط کاربری خوب و افزایش تجربه کاربری سایت
  • هماهنگ سازی پیاده سازی سایت برای مرورگر های مختلف

 

یک برنامه نویس فرانت اند از چه زبان هایی استفاده می کند؟

یک front end کار باید به طور کامل با کدهای جاوا اسکریپت،  css و html آشنایی داشته باشد و از آن ها برای ساخت یک سایت زیبا و حرفه ای ساتفاده کند. متدوال ترین زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای فرانت اند کار این ها هستند. با گذر زمان این سه زبان ذکر شده با تغییراتی مواجه شده و نسخه های پیشرفته تری از آن ها به وجود آمده اند. شما با یادگیری جاوا اسکریپت،  css و html می توانید تبدیل به یک فرانت کار حرفه ای شوید و سایت های فوق العاده طراحی نمایید.

 

دلیل محبوبیت فرانت اند چیست؟

دنیای دیجیتالی جدید به سمتی می رود که بدون داشتن کسب و کار اینترنتی یا سهیم بودن در این کسب و کارها، زندگی سختی خواهید داشت. لازمه داشتن کسب و کار اینترنتی نیز بهره مندی از یک سایت خوب و حرفه ای می باشد. از آنجایی که طراحی سایت توسط فرانت اند کار انجام می‌شود کارفرمایان زیادی وجود دارند که تصمیم به استخدام این افراد کنند. لذا فرانت اند جزو مشاغلی می باشد که خواهان زیادی خواهد داشت. از طرفی دیگر این شغل نسبت به شغل های دیگر درآمد زیادی دارد و اگر فردی در این زمینه حرفه ای شود می تواند وضعیت مالی خود را سر و سامان دهد. این عوامل سبب می شود که فرانت اند محبوبیت زیادی داشته باشد و روز به روز به طرفداران آن افزوده شود.

 

آینده شغلی فرانت اند چگونه خواهد بود؟

اهمیت داشتن کسب و کار اینترنتی و هماهنگ شدن با تکنولوزی روز دنیا بر کسی پوشیده نیست. بنابراین هر روز تعداد افراد علاقه‌مند به آموزش فرانت اند و همچنین تقاضا برای استخدام برنامه نویسان front end افزایش پیدا می کندو با به وجود آمدن بیماری کرونا نیز همه مردم جهان متوجه شدند که اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی چه قدرتی دارند. این موضوع با پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به این شرایط می توان گفت آینده درخشانی در انتظار برنامه نویسان فرانت اند است چرا که این شغل محبوب و پردرآمد جزو شغل های حساس و اصلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد. حال که با اهمیت این شغل و آینده ان آشنا شدیم می توانید با شرکت در دوره آموزش فرانت اند آینده خود را تضمین کنید.

 

درآمد یک فرانت اند کار چقدر است؟

در بخش های قبلی اشاره کردیم که front end جزو شغل های مهم و البته پردرامد می باشد. در کشور های اروپایی و سطح اول این شغل دارای درآمد سالانه بین 60 الی 100 هزار دلار می باشد. در کشور ما نیز درآمد یک فرانت اند کار از 4 میلیون الی بالای 10 میلیون تومان متغییر است. درآمد شما از این شغل به مهارت و همچنین نمونه کار های شما بستگی دارد. اما نیاز نیست نگران چیزی باشید چرا که با شرکت در دوره آموزش فرانت اند تمام تکنیک های لازم برای ورود به بازار کار را یاد خواهید گرفت و می توانید پروژه های بزرگ با مبلغ بالا را مدیریت نمایید.

 

دوره آموزش front end شامل چه مواردی می باشد؟

دوره فرانت اند شامل تمام مباحث مورد نیاز برای یادگیری این شغل پردرآمد می باشد. با شرکت در این دوره تمام تکنیک های لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص front end را یاد خواهید گرفت و می توانید سایت های حرفه ای و جذاب طراحی نمایید. به طور کلی دوره آموزش فرانت اند موارد زیر را پوشش می دهد:

  • html
  • css
  • جاوا اسکریپت
  • jquery
  • طراحی قالب وب سایت
  • bootstrap
  • less
  • react & redux

هر یک از این موارد به طور کامل و مفصل آموزش داده خواهند داشت. شما پس از یادگیری این موارد توانایی لازم برای طراحی سایت را خواهید داشت و می توانید به عنوان یک توسعه دهنده فرانت اند پروژه های مختلفی را برعهده گرفته و اجرا نمایید.

 

دوره آموزش فرانت اند مناسب چه افرادی است؟

فرانت اند شغلی محبوب و پردرآمد است که همه می توانند آن را آموزش ببینند و کسب درآمد کنند. اما اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم که این دوره مناسب چه افرادی است باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی که به برنامه نویسی و کدنویسی علاقه مند می باشند.
  • افرادی که قصد طراحی یک سایت واکنشگرا را دارند.
  • افرادی که به دنبال کسب درآمد ایده آل در زمینه توسعه وب هستند.
  • افرادی که به یادگیری جاوا اسکریپت، css و html علاقه مند هستند.
  • افراد صبور و با حوصله ای که دوست دارند کد، طرح و زیبایی را با هم ادغام کنند و سایت های حرفه ای طراحی کنند.
  • افرادی که قصد دارند برای خود یک سایت فوق العاده طراحی نمایند.
  • افرادی که از طراحی سایت و دیزاین لذت می برند.

 

پیش نیاز های مورد نیاز برای شرکت در دوره فرانت اند چیست؟

برای شرکت در دوره آموزش فرانت اند احتیاج به هیچ پیش نیازی ندارید. ما در این آموزش به طور کامل از صفر تا صد مبحث front end را آموزش خواهیم داد. ابتدایی ترین موارد نیز در این دوره آموزش داده می شوند. بنابراین افراد علاقه مند به این موضوع می توانند به راحتی در این دوره شرکت کرده و پس از سپری کردن آن به یک متخصص فرانت کار تبدیل شوند.

 

دوره آموزش front end چه ویژگی هایی دارد؟

ممکن است دوره های زیادی را در سطح اینترنت گذرانده باشید اما این دوره با سایر دوره هایی که دیده اید یا شنیده اید کاملا متفاوت است. در دوره آموزش فرانت اند تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا با آموزش صفر تا صد مباحث مربوط به front end شما را به یک متخصص فرانت اند تبدیل کنیم. دوره آموزش front end دارای ویژگی های زیر می باشد:

 

1- آموزش مفهمومی و صفر تا صد

دوره فرانت اند به صورت صفر تا صد برای شما آموزش داده خواهد شد. بنابراین شما داخل این دوره مباحث ابتدای و حرفه ای را به طور کامل یاد خواهید گرفت.

 

2- کاملا پروژه محور و عملی

برای اینکه بتوانید این مبخث را به طور کامل یاد بگیرید باید تمرین و تکرار زیادی داشته باشید. به این منظور برنامه های مختلفی برای یادگیری هر چه بهتر شما در نظر گرفتیم که یکی از اصلی ترین این موارد پروزه محور بودن دوره می باشد. یعنی در حین آموزش شما را با پروژه های واقعی و عملی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به طور کامل فرانت اند را یاد بگیرید.

 

3- پشتیبانی دقیق و حرفه ای

پس از شرکت در دوره هر زمان که احتیاج به مشاوره و پشتیبانی داشتید تیم ما آماد هارائه خدمات به شما مخاطبان عزیز می باشد. بنابراین در هر مورد که احتیاج به کمک داشتید می توانید به پشتیبانی مراجعه کنید و سوالات و ایرادات خودتان را برطرف نمایید.

 

4- دسترسی همیشگی به فایل ها

شما هر زمان که خواستید می توانید به فایل ها دسترسی داشته باشید. به طور مثال اگر طی یک اتفاقی فایل های شما پاک شد می توانید دوباره اقدام به دانلود کنید و فایل های مورد نظر را دریافت نمایید.

 

5- آپدیت دوره

دوره آموزش فرانت اند به طور مرتب آپدیت خواهد شد. اگر موارد خاصی وجود داشته باشد که نیاز به توضیح یا اضافه شدن به دوره را داشته باشد در اولین فرصت به مباحث دوره اضافه خواهیم کرد. دوستانی که قبلا در دوره رکت کرده باشند می توانند به صورت رایگان به این فایل ها دسترسی داشته باشند.

 

 چرا در دوره آموزش فرانت اند شرکت کنیم؟

دوره فرانت اند کاملا پروژه محور بوده و شما را با جزئی ترین مباحث نیز آشنا خواهد کرد. با شرکت در این دوره و اجرای تکنیک های ارائه شده داخل آن به یک متخصص فرانت اند کار تبدیل خواهید شد و می توانید پروژه های مختلفی را بگیرید. در کنار همه این موارد، قیمت مناسبی که این دوره دارد فرصت لازم را به شما می دهد که بتوانید یک شغل آینده دار و پردرآمد را یاد بگیرید و از طریق آن کسب درآمد کنید. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که این فرصت استثنایی را از دست ندهید و با شرکت در دوره فرانت اند یک قدم از سایرین جلوتر باشید.

 

سوالات متداول

دوره فرانت اند مناسب چه کسانی است؟

به طور کلی همه افراد می توانند در این دوره شرکت کنند و تمام مباحث مربوط به front end را یاد بگیرند.

 

برای شرکت در این دوره چه پیش نیازی لازم است؟

هیچ پیش نیازی لازم نیت. چرا که تمام مباحث به صورت کامل آموزش داده می شوند. داشتن یک لب تاپ متوسط و آشنایی با زبان انگلیسی برای شرکت در این دوره کافی می باشد.

 

آیا پس از گذراندن این دوره می توانم کسب درآمد کنم؟

در این دوره تمام موارد لازم برای تبدیل شدن به یک فرانت اند کار حرفه ای آموزش داده می شود. بنابراین پس از پایان دوره می توانید پروژه های مختلفی بگیرید و از طریق آن کسب درآمد کنید.

 

اگر دچار مشکل شدم و سوالی داشتم چیکار کنم؟

دوره آموزش فرانت اند دارای پشتیبانی دقیق و فعال است که آماده خدمات رسانی به شما می باشد. داخل دوره به شما گفته می‌شود که چطور با پشتیبانی در تماس باشید و سوالات و اشکالات خود را برطرف نمایید.

www.douran.academy

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

Adobe XD یک ابزار طراحی UI و UX مبتنی بر برداری است و می‌توان از آن برای طراحی هر چیزی از برنامه های ساعت هوشمند گرفته تا وب سایت های کامل استفاده کرد.

بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه در دوره آموزش Adobe XD چه چیزی به طراحان ارائه می دهد و چرا به ابزار قدرتمندی در صنعت طراحی وب تبدیل شده است.

Adobe XD برای اولین بار به عنوان “Project Comet” در سال 2015 در کنفرانس سالانه Adobe MAX معرفی شد. آموزش Adobe XD به هر کسی که هنوز از Photoshop یا Illustrator برای طراحی رابط کاربری خود استفاده می‌کند، اجازه حرکت قوی تر می‌دهد. دوره های آموزش Adobe XD به هر حال، وب چالش های طراحی بسیار متفاوتی را برای چاپ ارائه می دهد.

افراد بسیاری طراحی وب‌سایت‌ها را در فتوشاپ شروع می‌کنند، بنابراین همه چیز را در مورد مشکلات (مخصوصاً در مورد طراحی واکنش‌گرا و روان) می‌دانند، اما دوره های آموزش XD کاملاً متفاوت است.

از ابتدا توسعه داده شد، به‌ویژه با در نظر گرفتن طراحی UI و UX، بنابراین دارای ویژگی‌های زیادی است که هرگز در سایر برنامه‌های گرافیکی وجود نداشته است.

 

Adobe XD برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

آنچه مهم است به خاطر بسپارید این است که Adobe XD به دو مشکل اصلی فتوشاپ و سایر برنامه های گرافیکی که قادر به رفع آن نیستند، رسیدگی می کند:

1- وقتی که طراحی تعامل ثابت نیست: یک طراح نمی‌تواند یک طرح سیال و پویا را تنها با استفاده از پیکسل ها ارتباط برقرار کند.

2- یک فرآیند طراحی مدرن بیش از یک مقاله تمام شده صیقلی را شامل می‌شود. وایرفریم، تکرار و رفتار همه بخشی از تصمیم گیری مشترک با طراحی UI و UX هستند.

 

دوره آموزش Adobe XD برای طراحی UI مبتنی بر برداری، قاب سیمی، طراحی تعاملی، نمونه سازی اولیه، و طراحی وب/برنامه با کیفیت بالا، برای طراحان انفرادی یا کل تیم ایده آل است.

 

الگوهای گرافیکی Adobe XD در Envato Elements

شما می توانید پروژه های زیبایی را با دانلود نامحدود قالب های گرافیکی Adobe XD با کیفیت بالا در Envato Elements ایجاد کنید. البته یک هزینه ماهانه نیاز است.

 

ویژگی های Adobe XD

برای کسانی که به دنبال آموزش ادوبی xd  هستند، باید گفت که ویژگی های اصلی آۀن عبارتند از:

ابزارهای طراحی نمونه اولیه

تبدیل های سه بعدی

انیمیشن و طراحی انتقال

اجزاء (که کاملاً سیال هستند)

پشتیبانی از افزونه ها و افزونه های شخص ثالث

تغییر اندازه پاسخگوی محتوا و طرح

امکان تکرار شبکه ها

این‌ها تنها برخی از ویژگی‌های عالی هستند که می‌توان آن را در Adobe XD ایجاد کرد، زیرا از یک صفحه خالی شروع شد.

 

3 مورد پرطرفدار در بین افراد پیگیر آموزش ادوبی xd

1- قابلیت تکرار شدن Grid

شبکه های تکراری عالی هستند. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از یک عنصر کپی کنید و به طور خودکار آنها را در یک شبکه مرتب کنید. با استفاده از کنترل ها می‌توانید به راحتی فاصله عمودی و افقی را تغییر دهید. این می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند و از نیاز به کپی و چسباندن (و تغییر) دستی عناصر در طراحی شما جلوگیری کند.

 

2.کامپوننت های Adobe XD

دومین مورد برای کسانی که دوست دارند در دوره آموزش های Adobe XD  شرکت کنند، در لیست من کامپوننت ها و حالت های جزء خواهد بود. یک جزء در Adobe XD یک عنصر قابل استفاده مجدد است که بر روی منطق «اصلی» و «نمونه» کار می کند. یک کپی از جزء اصلی «نمونه» نامیده می‌‌شود. این نمونه برای دانش‌پذیران آموزش Adobe XD اهمیت زیادی خواهد یافت.

هر تغییری که در اصلی ایجاد شود در نمونه منعکس می شود، اما نمونه ها را می توان مستقل از اصلی تغییر داد. “States” انواعی از مولفه هستند و در Adobe XD می‌توانید به راحتی بین حالت‌ها به راحتی در هر دو حالت طراحی و نمونه اولیه جابجا شوید.

 

3.اسناد دارایی

در نهایت، دارایی‌های مستند داریم که به شما امکان می‌دهد رنگ‌ها و سبک‌های کاراکتر را در یک مخزن ذخیره کنید و سپس آن‌ها را در عناصر دیگر اعمال کنید.

 

اینها، همراه با مؤلفه‌ها، در یک کتابخانه اسناد نیز ذخیره می‌شوند که می‌تواند با افراد دیگر به اشتراک گذاشته شود. این یک ویژگی واقعاً مفید برای ایجاد سیستم های طراحی، به عنوان مثال، یا همکاری در تک تک کارهای است.

 

نمونه سازی در Adobe XD

این سه ویژگی مورد علاقه افراد حاضر در دوره آموزش Adobe XD را به پایان می‌رساند، اما برای اکثر مردم، نمونه‌سازی اولیه در صدر فهرست قرار می‌گیرد – و دلیل خوبی هم دارد. با استفاده از آن، می‌توانید انیمیشن‌های واقعاً روانی ایجاد کنید و طرح‌های خود را در محیطی واقعی‌تر نمایش دهید. با انتقال، و چندین صفحه، و حالت های شی. جان بخشیدن به طرح های خود به این شکل و اجازه دادن به کاربران برای تعامل با آن‌ها بسیار ارزشمند است.

 

 

قیمت و در دسترس بودن بستر

یکی از چیزهایی که در مورد  آموزش Adobe XD دوست داشتنی است استفاده از آن رایگان است. این برنامه برای هر کسی که می خواهد به ویژگی های همکاری دسترسی داشته باشد، یک برنامه پولی دارد، اما خود برنامه رایگان برای اکثر افراد بیش از اندازه کافی است. نکته مثبت دیگر این است که در سیستم عامل مک و ویندوز در دسترس است و همچنین می توانید تمام فایل های آموزش XD خود را در Adobe Cloud ذخیره کنید، به این معنی که می توانید از چندین دستگاه به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

درباره Adobe XD بیشتر بدانید!

به طور خلاصه، Adobe XD یک ابزار شگفت‌انگیز برای کسانی است که به طراحی UI و UX علاقه دارند و مطمئناً کار شما را فراتر از آنچه Photoshop یا Illustrator قادر به انجام آن هستند ارتقا می‌دهد. سریع است، یادگیری آن آسان است و دائماً با ویژگی ها و پیشرفت های جدید به روز می‌شود.

در دوران آکادمی دوره های زیادی آموزش Adobe XD وجود دارد که می‌توانید پیدا کنید. آموزش Adobe XD بر اساس روش کار کامل یک طراح، از A تا Z است: طراحی، مرحله آزمایش و اجرا. این برنامه خلاقانه به طراحان UX و UI سرعت، دقت و کیفیت را می دهد تا به طور یکپارچه نمونه های اولیه تعاملی را با اعضای تیم در دستگاه ها و پلتفرم ها از جمله Windows، Mac، iOS و Android به اشتراک بگذارند.

 

با شرکت در دوره آموزش Adobe XD امکان ایجاد صفحه نمایش دیجیتال با ابزارهای استاندارد وجود دارد. دانش پذیران شما می توانند از ابزارهایی که به طور خاص برای طراحان ایجاد شده اند استفاده کنند. نوار ابزار به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی و به سرعت عناصر طراحی جدید مانند رنگ ها، شبکه ها، سبک های فونت و نمادها را پیاده سازی کنند. با پیوند دادن Adobe XD به کتابخانه Creative Cloud، محتوا را می‌توان ذخیره کرد و کاربران می‌توانند به راحتی آثار خود را با تیم خود به اشتراک بگذارند.

 

تفاوت Adobe XD با Adobe Illustrator

Adobe Illustrator: آرم ها، نمادها، طرح ها، تایپوگرافی و تصاویر پیچیده ایجاد می‌کند. نرم افزار گرافیک برداری استاندارد صنعتی به شما امکان می دهد آرم، نمادها، طرح ها، تایپوگرافی و تصاویر پیچیده را برای چاپ، وب، تعاملی، ویدئو و موبایل ایجاد کنید. اما Adobe XD: ابزار طراحی و همکاری تجربه کاربری و طراحی ظاهر سایت است. ابزاری مبتنی بر برداری که توسط Adobe Inc برای طراحی و نمونه‌سازی تجربه کاربری برای برنامه‌های وب و موبایل توسعه و منتشر شده است و در سرار جهان بصورت استاندارد آموزش Adobe XD وجود دارد.

Adobe Illustrator و اموزش Adobe XD را می توان به عنوان ابزارهای “طراحی گرافیکی” دسته بندی کرد.

با توجه به جامعه StackShare، Adobe Illustrator دارای تاییدیه گسترده تری است که در 84 پشته شرکت و 61 پشته توسعه دهندگان ذکر شده است. در مقایسه با Adobe XD که در 38 پشته شرکت و 44 پشته توسعه دهنده فهرست شده است. اما آموزش Adobe XD امروزه شما را در مسیر شغلی قوی تری قرار می‌دهد.

 

Adobe XD  در مقایسه با Figma

Figma و Adobe XD از زمان عرضه XD در سال 2016 در حال رقابت بودند. در ابتدا این رقابت خیلی سخت نبود، زیرا نسخه های اولیه XD بسیاری از ویژگی های کلیدی را از دست داده بودند، اما همه چیز در این چند سال گذشته تغییر کرده است. رقابت بین این دو برنامه اکنون بسیار سخت‌تر شده است و تشخیص اینکه کدام یک برای شما و گردش کار شما مناسب‌تر است، دیگر آسان نیست. دوره های آموزش  Adobe xd امروزه سهم بیشتری در بازار آموزش طراحی های سایت دارند.

در این مسابقه، می‌خواهیم مقایسه عمیق و جامعی بین Figma و Adobe XD انجام دهیم، دریابیم که هر کدام کجا می‌درخشند، کدام یک به طور کلی بهتر است و برای شرایط خاص شما آیا آموزش Adobe XD بهتر است یا فیگما؟

 

نقاط قوت هر کدام

نقاط قوت XD: نمونه سازی، Creative Cloud، Offline

اگر در حال حاضر عمیقاً در اکوسیستم Adobe کار می کنید، آموزش XD  Adobeشانس خوبی برای بهتر شدن برای شما دارد. اگر به نرم افزار Adobe علاقه دارید و می‌خواهید چیزی بهتر از هوش مصنوعی یا PS برای طراحی رابط کاربری داشته باشید، اما همچنان در خانواده Creative Cloud هستید، دوره های آموزش XD Adobe راه حل شماست.

به‌علاوه، در حال حاضر نقطه قوت XD، نمونه‌سازی اولیه آن است، که در سه زیربخش نمونه‌سازی ما پیروز شده است: تعاملات، حالت‌ها و انیمیشن.

همچنین اگر به اینترنت قابل اعتماد دسترسی ندارید یا می خواهید از نرم افزار بومی دسکتاپ / غیر مبتنی بر وب استفاده کنید، دوره آموزشXD   Adobeمی تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

نقاط قوت Figma: همکاری، طراحی، پلتفرم متقابل  . اگر همکاری برای شما و تیمتان اولویت بالایی دارد، Figma در حال حاضر در این فضا بی رقیب است. این از ابتدا با در نظر گرفتن همکاری ساخته شده است و به همین دلیل برای هر برنامه دیگری سخت خواهد بود که در آینده نزدیک آن را از بالاترین نقطه سقوط کند.

همچنین در حال حاضر به طور قابل توجهی ازآموزش  adobe xd به عنوان یک ابزار طراحی پیشی گرفته است، و در هر شش زیربخش طراحی ما برنده شده است: فریم ها در مقابل تابلوهای هنری، شبکه ها و راهنماها، طرح بندی و شبیه سازی پاسخگو، ایجاد گرافیک های برداری، فونت ها، استایل سازی .

و در نهایت، اگر اعضای تیمی دارید که از Linux یا ChromeOS استفاده می‌کنند، Figma از پشتیبانی بین پلتفرمی برای ارائه این پلتفرم‌ها برخوردار است.

 

مسابقه ادامه دارد

زمانی که Adobe XD برای اولین بار عرضه شد، واقعاً اصلاً رقابت قابل توجهی برای Figma نبود، و بیشتر به عنوان گزینه بهتری برای طراحان رابط مبتنی بر Creative Cloud نسبت به Photoshop یا Illustrator عمل می کرد. با این حال، از آن زمان، در حالی که Figma ممکن است در حال حاضر همچنان جلوتر باشد، XD مطمئناً فاصله را تا حدودی کاهش داده است.  امروزه آموزش Adpbe xd به عنوان یکی از رقابتی ترین دوره های طراحی وب سایت و وب پورتال است.

رقابت بین Figma و XD ادامه دارد و مطمئناً هر برنامه دیگری را مجبور می کند تا بازی خود را افزایش دهد. ما می بینیم که ویژگی هایی که منحصراً در یکی بودند در دیگری به طور نسبتاً منظم ظاهر می شوند. فشاری که آنها برای نوآوری بر یکدیگر اعمال می کنند، نتایج بسیار خوبی برای ما به عنوان طراح به همراه دارد.

بنابراین اگر تصمیم به آموزش Adobe xd یا استفاده از فیگما در سال 2022 دارید، مراقب کارهای دیگری باشید که چه کسی می‌داند، ممکن است هر لحظه مورد علاقه جدید شما باشد.

 

دروس دوره آموزش Adobe xd به شما نشان می دهد که چگونه می توانید داده ها را بین Adobe XD، Photoshop، Illustrator و حتی برنامه های تلفن همراه مبادله کنید، که می توانید از آن‌ها برای نمونه سازی سریع با تبلت یا تلفن هوشمند خود استفاده کنید. وایرفریم های ایجاد شده به این روش را می توان به راحتی به XD وارد کرد تا بتوانید کار خود را ادامه دهید. در Experience Design، می توانید از پنل Assets و Creative Cloud Libraries برای مدیریت همه دارایی ها و ثابت نگه داشتن آنها در نرم افزار خود استفاده کنید.

امیدواریم از این مقاله در مورد انتخاب آموزش Adobe xd اطلاعات نسبتاً خوبی را در اختیار دوستداران دوره های آموزش طراخی سایت  و خصوصاً آموزش نرم افزار های ادوبی قرار داده باشیم.

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

دوره آموزش بوت استرپ

بوت استرپ یک فریم ورک توسعه فرانت اند منبع باز و رایگان برای ایجاد وب سایت ها و برنامه های وب است. دورخ های آموزش بوت استرپ و چارچوب بوت استرپ بر روی HTML، CSS و جاوا اسکریپت (JS) بنیان شده است تا توسعه سایت‌ها و برنامه‌های واکنش‌گرا و اولین موبایل را تسهیل کند. دوره های آموزش بوت استرپ دانشپذیر را آشنا می‌کند با طراحی واکنشگرا این امکان را برای یک صفحه وب یا برنامه فراهم می کند تا اندازه و جهت صفحه نمایش بازدیدکننده را تشخیص دهد. آموزش Bootstrap و به طور خودکار نمایشگر را مطابق با آن تطبیق دهد. رویکرد اول موبایل فرض می‌کند که گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و برنامه‌های موبایلی مخصوص کار، ابزار اصلی کارمندان برای انجام کار هستند و به الزامات آن فناوری‌ها در طراحی می‌پردازد.

آموزش بوت استرپ شامل اجزای رابط کاربری، طرح‌بندی‌ها و ابزارهای JS به همراه چارچوبی برای پیاده‌سازی است. نرم افزار به صورت پیش کامپایل شده یا به عنوان کد منبع در دسترس دانشپذیران آموزش Bootstrap است.

مارک اتو و جیکوب تورنتون Bootstrap را در توییتر به عنوان وسیله ای برای بهبود سازگاری ابزارهای مورد استفاده در سایت و کاهش تعمیر و نگهداری توسعه دادند. این نرم افزار قبلاً با نام Twitter Blueprint شناخته می شد و گاهی اوقات در آموزش بوت استرپ به عنوان Twitter Bootstrap شناخته می شود.

در رایانه ها، کلمه بوت استرپ به معنای بوت کردن است: بارگذاری یک برنامه در رایانه با استفاده از یک برنامه اولیه بسیار کوچکتر برای بارگذاری در برنامه مورد نظر (که معمولاً یک سیستم عامل است).

در دنیای فیزیکی، دوره بوت استرپ ، فراگیری یک بند یا حلقه کوچک در پشت یک چکمه چرمی است که به شما امکان می دهد کل چکمه را روی آن بکشید و در استفاده عمومی آموزش بوت استرپ به کارگیری یک تلاش اولیه کوچک برای چیزی بزرگتر و مهمتر است. همچنین یک عبارت رایج وجود دارد،«خود را با چکمه های خود بالا بکشید»، به این معنی که از یک شروع کوچک به موفقیت دست پیدا کنید.

 

چرا آموزش بوت استرپ مهم است؟

اگر می‌خواهید به سرعت یک وب‌سایت ایجاد کنید، بدون اینکه تعداد زیادی CSS از ابتدا بنویسید، دوره آموزشBootstrap 4 ممکن است چارچوبی باشد که به دنبال آن هستید. در این دوره، خواهید دید که چگونه آموزش بوت استرپ چیدمان و ایجاد سایت های تعاملی و واکنش گرا را آسان می کند.

آموزش بوت استرپ به شما اطمینان می دهد که یک وب سایت پاسخگو و اولین موبایل دارید. در هر کاری که انجام می دهید، کاربران را قادر می‌سازید تا در میان محتوای تلفن‌هایشان پیمایش کنند، بسیار مهم است، زیرا این روزها آن‌ها معمولاً به وب‌سایت‌ها در تلفن‌هایشان بیشتر از رایانه‌های رومیزی دسترسی دارند.

سیستم شبکه 12 ستونی آموزش Bootstrap عناصر را روی هم قرار می‌دهد تا کاربران وقتی روی تلفن خود هستند به صورت افقی حرکت نکنند. «پاسخگو» یا ریسپانسیو به نحوه واکنش یک وب سایت به اندازه صفحه نمایشی که کاربران آن را مشاهده می کنند اشاره دارد. آموزش بوت استرپ در زمان شما برای ساخت یک فرانت اند صرفه جویی می کند. پلاگین های CSS و جاوا اسکریپت از پیش ساخته شده بوت استرپ به شما این امکان را می دهد که در زمان ساخت قسمت جلویی صرفه جویی کنید. اگر ضرب الاجل فوری دارید، افزونه ها می‌توانند به شما کمک کنند، به خصوص به عنوان یک توسعه دهنده برای یک شرکت نوپا.

آموزش بوت استرپ برای نمونه سازی عالی است. ممکن است در حال کار بر روی یک پروژه بزرگ باشید و نیاز به توسعه سریع یک پروژه با حداقل قابلیت اجرا داشته باشید. با آموزش بوت استرپ، می توانید یک رابط کاربری ساده بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای کار روی طراحی ایجاد کنید. بعداً، هنگامی که آماده انجام این کار هستید، می توانید سبک های اضافی را در طراحی خود اعمال کنید.

بوت استرپ جامعه ای دوستانه از توسعه دهندگان دارد. با پیوستن به آموزش بوت استرپ در سایت هایی مانند StackOverflow، به راحتی می‌توانید با انجمن Bootstrap درگیر شوید. تیم بوت استرپ همچنین یک وبلاگ و حساب توییتر دارد.

 

مهارت های دور انداختن:

شما در مورد سیستم شبکه بوت استرپ برای ساخت طرح بندی های پیچیده یاد خواهید گرفت. سپس، با استفاده از آموزشگا های بوت استرپ و مؤلفه‌های ابزار Bootstrap، سایت خود را سبک و پر می‌کنید. با بوت استرپ، HTML، آشنایی با CSS و جاوا اسکریپت، در کمترین زمان وب سایت می‌سازید.

 

توجه به پیش نیازها:

برای شروع آموزش Bootstrap به درک اولیه HTML نیاز است. آشنایی با نحوه عملکرد CSS (انتخاب کنندگان CSS و قوانین بصری)  برای دوره آموزش بوت استرپ مفید خواهد بود، اما لازم نیست.

 

آموزش بوت استرپ و آینده شغلی

بیش از 6000 نتیجه شغلی در لینکدین وجود دارد که به Bootstrap برای نقش‌ها در ایالات متحده اشاره می‌کند. این آگهی‌های شغلی شامل عناوینی مانند «توسعه‌دهنده رابط کاربری»، «طراح وب – بوت استرپ» و «توسعه‌دهنده پیشرو» است.

اگر کار شما شامل توسعه وب و جنبه دیگری از تجارت مانند بازاریابی باشد، آموزش بوت استرپ نیز قطعاً برای شما ارزشمند است. به عنوان مثال، یک پست شغلی در لینکدین با عنوان «توسعه دهنده وب بازاریابی دیجیتال» است.

شرکتی که پست خالی را منتشر کرده است به دنبال فردی با درک استراتژی های بازاریابی مانند SEO و توانایی به کارگیری این اصول در توسعه front-end است.

 

آموزش بوت استرپ چقدر طول می کشد؟

آموزش بوت استرپ زمان زیادی را برای شما صرف نمی کند. بسته به میزان سفارشی‌سازی شیت‌های سبک، Bootstrap می‌تواند تنها یک یا دو روز طول بکشد تا تنظیم کنید. فراتر از راه‌اندازی اولیه، می‌توانید در مدت چهار هفته در استفاده از Bootstrap مهارت کسب کنید، با این فرض که دو ساعت در روز روی پروژه خود کار می‌کنید.

در آموزش بوت استرپ فرا خواهید گرفت هنگامی که در حال راه اندازی بوت استرپ هستید، می توانید تمام فایل های منبع را در پوشه ریشه خود دانلود کنید یا از روش CDN (شبکه تحویل محتوا) استفاده کنید. روش CDN به شما این امکان را می دهد که فایل ها را سریعتر بارگذاری کنید، زیرا زمانی که کاربر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کند، تمام فایل های بوت استرپ از یک سرور بارگذاری می‌شوند.

زمان آموزش بوت استرپ قابل تنظیم است و می‌توانید با CSS خود سبک بوت استرپ را نادیده بگیرید. بسته به پروژه خود، ممکن است نیاز داشته باشید زمان بیشتری را برای سفارشی کردن Bootstrap متناسب با نیاز خود صرف کنید.

نکته مهم: اگر می‌خواهید یک front-end منحصر به فرد ایجاد کنید، Bootstrap ممکن است بهترین گزینه نباشد. سفارشی کردن بوت استرپ برای تطبیق با دیدگاه شما نسبت به اینکه یک فرانت اند چگونه باید به نظر برسد، خسته کننده تر از کدنویسی سخت CSS است. مانند هر فناوری دیگری، شناسایی موارد استفاده و اطمینان از استفاده از ابزار مناسب برای کار مهم است.

 

آیا دوره آموزش بوت استرپ سخت است؟

اگر درک اولیه ای از CSS و HTML داشته باشید، آموزش بوت استرپ دشوار نیست. اگر از افزونه‌های جاوا اسکریپت استفاده می‌کنید، درک اولیه نحوه عملکرد جاوا اسکریپت توصیه می‌شود. نیازی نیست کلاس‌های CSS را در دوره Bootstrap حفظ کنید، اما باید بتوانید در اسناد Bootstrap پیمایش کنید تا بفهمید به چه کلاس‌هایی نیاز دارید.

 

نحوه آموزش بوت استرپ: گام به گام

هیچ راه واحدی برای آموزش بوت استرپ وجود ندارد. برخی از دانشپذیران ترجیح می دهند ابتدا اسناد موجود در وب سایت بوت استرپ را مطالعه کنند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند قبل از شروع پروژه ها ویدیوها را تماشا کنند یا دوره های آنلاین بوت استرپ را  سپری کنند.

یادگیری یک فناوری جدید نیازمند درک برخی مفاهیم مقدماتی قبل از شروع دانلود فایل ها و پیکربندی یک چارچوب است.

فراتر از آن، سیر حرکت یادگیری شما ممکن است با سایر فراگیران متفاوت باشد. با این حال، بدانید که اصول رایج تصویر بزرگ وجود دارد که می‌توانید هنگام آموزش Bootstrap از آن‌ها استفاده کنید.

 

در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که باید هنگام اموزش Bootstrap دنبال کنید:

تصمیم بگیرید که چرا می خواهید در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید. انگیزه اصلی شما برای یادگیری بوت استرپ چیست؟ آیا می خواهید در صورت نیاز آن را به عنوان یک مهارت داشته باشید؟ آیا می‌خواهید یک پروژه Back-end بسازید؟ آیا برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فرانت اند کار می کنید؟

تصمیم بگیرید که آیا فایل های Bootstrap را دانلود کنید یا از CDN استفاده کنید. برای اطلاع از جزئیات نحوه دسترسی به بوت استرپ، وب سایت بوت استرپ را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما بهتر کار می کند.

برای شروع یک پروژه نمونه بسازید. نمونه‌های موجود در وب‌سایت Bootstrap را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا به سرعت با ساخت اجزای خود شروع کنید.

تعداد سفارشی سازی هایی را که باید انجام دهید را مشخص کنید. بسته به پروژه شما، ممکن است فقط به چند یا تعداد زیادی اصلاح نیاز داشته باشید. به یادگیری ادامه دهید. به تماشای فیلم های آموزشی، خواندن مقالات و انجام پروژه ها ادامه دهید تا مهارت های خود را واضح نگه دارید.

مهارت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از بهترین راه‌های تقویت یادگیری این است که به دیگران یاد دهید چگونه کاری را انجام دهند. با شخص دیگری در تیم خود صحبت کنید که او نیز در حال ساخت یک وب سایت است یا یک آموزش YouTube را برای به اشتراک گذاشتن آنچه آموخته اید انجام دهید.

 

بهترین دوره های بوت استرپ

منابع زیادی برای آموزش بوت استرپ وجود دارد و دانستن اینکه در چه دوره هایی سرمایه گذاری کنید می‌تواند دشوار باشد. در اینجا بهترین انتخاب های ما برای بهترین دوره های بوت استرپ وجود دارد.

 

دوره آموزشی: نمونه کارها برای مبتدیان با استفاده از بوت استرپ

هزینه: عضویت در دوره آموزشی (متفاوت است)

این پروژه هدایت‌شده ارائه شده توسط یک آکادمی معتبر در منطقه شما است. یک تجربه دو ساعته برای کسانی است که تازه با Bootstrap شروع به کار کرده‌اند. در این پروژه، نحوه ساخت نمونه کارها با استفاده از آموزش Bootstrap را یاد خواهید گرفت. عناصر این مجموعه شامل یک نوار ناوبری (همچنین به نام نوار ناوبری) و بخش «درباره من» و یک فرم ایمیل است.

طراحی وب برای همه: مبانی توسعه وب و تخصص کدنویسی

هزینه: عضویت در دوره آموزشی (متفاوت است)

در این تخصص، با تمام جنبه های طراحی وب، از جمله بوت استرپ و نحوه استفاده از آن در کنار HTML، CSS و جاوا اسکریپت آشنا خواهید شد. تخمین زده می شود که تکمیل این تخصص شش ماه طول بکشد، با سه ساعت در هفته. پس از اتمام، گواهینامه ای برای نشان دادن مهارت های خود دریافت خواهید کرد.

 

نتیجه

بوت استرپ یک چارچوب CSS است که برای کمک به شما در ایجاد وب‌سایت‌های واکنش‌گرا و مبتنی بر موبایل طراحی شده است. این فریم ورک می تواند در حرفه توسعه وب برای شما بسیار مفید باشد. آموزش بوت استرپ می تواند به شما کمک کند تا وب سایتی بسازید که مفتخر به نمایش آن در نمونه کار خود هستید. برای شروع کارآموزش Bootstrap لازم نیست در طراحی وب یا CSS متخصص باشید. قبل از شروع کار با این فریم ورک، باید اطلاعاتی در مورد HTML و CSS داشته باشید. اگر می‌خواهید از افزونه های جاوا اسکریپتی که بوت استرپ ارائه می دهد استفاده کنید، باید اصول اولیه جاوا اسکریپت را بدانید. داشتن دانش عمیق در مورد این فناوری ها به شما کمک می کند تا تجربه موفقی با بوت استرپ داشته باشید. اگر می‌خواهید در طراحی وب جلویی متخصص شوید، آموزش Bootstrap قطعا ابزاری است که می‌خواهید یاد بگیرید. با این حال، فقط به Bootstrap یا هر چارچوب CSS دیگری متکی نباشید: حتماً یاد بگیرید که چگونه به درستی از CSS و JavaScript به تنهایی استفاده کنید.

هدف شما از آموزش Bootstrap هرچه باشد، متوجه خواهید شد که منابع زیادی برای کمک به شما برای جستجوی شما وجود دارد. این‌ها شامل دوره های آنلاین، کتاب ها، آموزش ها و انجمن بوت استرپ است.

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

شبکه کامپیوتری پایه و اساس هر شغلی است. شبکه، دستگاه ها را به هم متصل می کند و به سازمان اجازه می دهد تا ارتباط داخلی داشته باشند و با جهان خارج نیز ارتباط برقرار کند. اگر به دنبال راه اندازی مجدد حرفه خود در این زمینه پرطرفدار هستید ، یادگیری مبانی اولیه شبکه یک شروع عالی است. در این مقاله، در مورد نحوه ورود به شبکه در سه مرحله آسان بحث خواهیم کرد.

مرحله 1: اجزای یک شبکه را بیاموزید.

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص شبکه ، یادگیری اجزای یک شبکه و نحوه ی عملکرد آنها است.

چندین جزء ضروری در یک شبکه وجود دارد:

  1. سوئیچ ها
  2. نقاط دسترسی (hotspot)
  3. سرورها
  4. کلاینتها
  5. آدرس های IP
  6. روترها و فایروال ها

 

چگونگی عملکرد اجزای شبکه در کنار هم

سوئیچ ها و نقاط دسترسی، دستگاه ها یا “کلاینت ها” را در شبکه به یکدیگرمتصل می کنند تا بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. هر کلاینت یک برچسب عددی دارد که به عنوان آدرس IP شناخته می شود. این آدرس محل دستگاه کلاینت را نشان می دهد و آن را متعلق به شبکه می داند.

سرورها میزبان هستند و اطلاعات را در قالب محتوای وب، برنامه ها و فایل ها به دستگاه های کلاینت ارسال می کنند. آنها از آدرس IP برای هدایت استفاده می کنند. روترها جریان اطلاعات را از سرورها به کلاینت ها و شبکه های خارج کنترل می کنند. فایروال ها از شبکه در برابر کاربران و پیام های ناخواسته محافظت می کنند.

نحوه عملکرد هر یک از اجزای شبکه:

سوئیچ ها

سوئیچ ها قطعات سخت افزاری هستند که دستگاه ها را در شبکه به یکدیگر متصل می کنند. آنها اجازه می دهند اطلاعات بین رایانه های شخصی، پرینترها، دستگاه های تلفن همراه، سرورها و سایر دستگاه ها به سرعت و به طور کارآمد ارسال شوند. دستگاه ها بوسیله ی کابل به سوئیچ متصل می شوند.

دو نوع سوئیچ وجود دارد: مدیریت شده و بدون مدیریت.

سوئیچ های بدون مدیریت معمولاً برای شبکه های خانگی استفاده می شود. برای ایجاد یک شبکه با سوئیچ مدیریت نشده ، فقط دستگاه ها را به آن وصل کنید.

سوئیچ های مدیریت شده برای شبکه های بزرگتر استفاده می شود. می توانید آنها را پیکربندی کنید تا امنیت شبکه را افزایش دهید و ترافیک شبکه محلی (LAN) را در اولویت قرار دهید. هر دوی سوئیچ مدیریت شده و بدون مدیریت هدف یکسانی دارند: فعال کردن ارتباط بین دستگاهها با ایجاد منابع مشترک.

نقاط دسترسی

نقطه دسترسی یک دستگاه سخت افزاری است که به دستگاه های مجهز به Wi-Fi اجازه می دهد بدون کابل به شبکه متصل شوند. می توان آن را در روتر قرار داد یا از طریق کابل اترنت متصل کرد. نقاط دسترسی معمولاً برای شبکه هایی با دستگاه های متعدد مانند دفتر، مدرسه یا کافی شاپ استفاده می شود.

نقاط دسترسی که به عنوان “هات اسپات” نیز شناخته می شوند ، به افراد امکان می دهد هر دستگاه موجود در محدوده جغرافیایی مشخص را، به شبکه متصل کنند.

سرورها

سرور یک ماشین قدرتمند است که داده ها را به دستگاه های موجود در شبکه ارسال می کند. چندین نوع سرور از جمله وب ، ایمیل ، FTP و هویت وجود دارد.

سرورهای وب، داده ها را از طریق مرورگرهایی مانند Chrome ، Firefox یا Safari به دستگاه های کلاینت ارسال می کنند. آنها صفحات وب و فایل های ذخیره شده در ابر(cloud) را به تلفن ها ، رایانه های شخصی و سایر دستگاه ها تحویل می دهند.

سرورهای ایمیل به برنامه های ایمیل مانند Gmail یا Outlook اجازه ارسال و دریافت پیام را می دهند.

سرورهای FTP (پروتکل انتقال فایل) به شما امکان می دهد فایل ها را از راه دور از یک دستگاه در شبکه خود به دستگاه دیگر منتقل کنید.

سرورهای هویت پایگاه های داده ای هستند که اطلاعات کاربری را برای یک شبکه ذخیره می کنند. سرورهای هویت به بخش فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا دسترسی کاربران را تأیید کند.

کلاینت ها

کلاینت ها شامل هر گونه سخت افزار یا برنامه کامپیوتری در یک شبکه هستند که از سرور درخواستِ داده (دیتا)  می کند. این ارتباط کلاینت و سرور چیزی است که باعث عملکرد شبکه می شود.

رایج ترین انواع کلاینت های شبکه که توسط مشاغل استفاده می شود ، رایانه رومیزی (PC) ، لپ تاپ ، تبلت ، تلفن ، چراغ و دستگاه های AI است.

آدرس های IP

آدرس های IP کدهای شناسایی منحصر به فردی برای دستگاه های شبکه هستند که به سرورها می گویند داده ها را به کجا ارسال کنند. یک دستگاه باید دارای آدرس IP باشد تا سایر دستگاه ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

آدرس های IP می توانند عمومی (Public) یا خصوصی (Private) باشند.

آدرس های IP عمومی شبکه شما را به دستگاه ها و شبکه های خارجی متصل می کند.

آدرس های IP خصوصی همچنین دستگاه های شبکه را شناسایی می کنند ، اما آنها فقط برای شبکه شما قابل مشاهده هستند.

اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، آدرس IP عمومی را به روتر شبکه شما و آدرس IP خصوصی را به دستگاه های کاربر اختصاص می دهند. اگر دستگاهی خارج از شبکه شما بخواهد داده ها را به دستگاه کاربری در شبکه شما منتقل کند ، از آدرس IP عمومی روتر شما برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. از آنجا ، روتر شما داده ها را با استفاده از یک آدرس IP خصوصی به دستگاه کاربر ارسال می کند.

روترها و فایروال ها

روتر به عنوان دروازه ورود به شبکه شما عمل می کند. همچنین به همه رایانه های شبکه اجازه می دهد از یک اتصال اینترنتی استفاده کنند.

روترها داده های وارد شده به شبکه شما را تجزیه و تحلیل کرده و به آنها می گویند کجا باید بروند.

برای محافظت از شبکه خود در برابر حملات سایبری ، می توانید روترها را با ویژگی های امنیتی بیشتر، سفارشی  (Customize)کنید. یکی از انواع حفاظت فایروال است.

فایروال اساسی ترین سطح امنیت شبکه است. فایروال ترافیک شبکه ورودی و خروجی را اسکن می کند و تصمیم می گیرد که  آن را مجاز یا مسدود کند. می توانید فایروال را طوری پیکربندی کنید که انواع ترافیک را مجاز یا ممنوع کند.

 

مرحله 2:  نقش شغلی مرتبط با شبکه را انتخاب کنید.

دومین قدم برای راه اندازی مشاغل شبکه ای، انتخاب نقش شغلی است. مشاغل زیادی در زمینه شبکه برای انتخاب وجود دارد، از جمله:

  • متخصص شبکه
  • تکنسین شبکه
  • مدیر شبکه
  • تحلیلگر شبکه
  • مدیر شبکه
  • مهندس شبکه
  • معمار راه حل های شبکه

 

متخصص شبکه

متخصصان شبکه اجزای شبکه را نصب و پیکربندی می کنند. آنها شبکه های محلی (LAN) ، شبکه های گسترده (WAN) و دیگر سیستم های شبکه را راه اندازی ، پشتیبانی و نگهداری می کنند.

تبدیل شدن به یک متخصص شبکه راهی عالی برای ورود به فناوری اطلاعات است. اکثر کارفرمایان به طور معمول به 2-3 سال تجربه IT یا گواهینامه شبکه سطح ابتدایی مانند

Cisco Certified Entry Networking (CCENT) نیاز دارند. متخصص شبکه یک جایگاه شغلی عملی است که در آن فرصت رشد و ترقی موجود است.

 

تکنسین شبکه

تکنسین های شبکه مسئولیت های متنوعی دارند.

آنها مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری درون یک شبکه را برطرف می کنند ، تعمیرات را انجام می دهند ، به روزرسانی های برنامه ریزی شده را انجام می دهند و پشتیبانی فنی را برای کلاینت ها ارائه می دهند. تکنسین های شبکه معمولاً اتصالات خط کابل را بررسی می کنند تا از کارکرد آنها مطمئن شوند. آنها همچنین با یک تیم فناوری اطلاعات برای تجهیز دستگاه ها به نرم افزار امنیتی همکاری می کنند.

یک تیم فناوری اطلاعات معمولاً برای مدیریت نصب و ارتقا سخت افزار و نرم افزار به تکنسین های شبکه خود متکی است.

برای تبدیل شدن به یک تکنسین شبکه ، به طور معمول به موارد زیر نیاز دارید:

  • پنج سال تجربه در نقش پشتیبانی فناوری اطلاعات
  • لیسانس مهندسی کامپیوتر یا رشته مرتبط
  • سابقه قوی در مدیریت سرور ، نصب نرم افزار و ارتقاء
  • درک اولیه از کابل کشی شبکه کامپیوتری
  • تجربه خدمات مشتری

 

سرپرست شبکه (ادمین)

سرپرستان شبکه بر زیرساخت فناوری اطلاعات یک سازمان نظارت می کنند و از به روز بودن آن اطمینان حاصل می کنند. وظیفه اصلی سرپرست شبکه این است که اطمینان حاصل کنند که همه سیستم عامل های نرم افزاری و سخت افزاری درون یک سازمان به هم متصل هستند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا کسب و کار را به سمت جلو پیش ببرند.

سرپرستان شبکه باید در زمینه های مختلف شبکه از جمله طراحی ، پیکربندی ، عیب یابی ، ارتقاء ، استقرار نرم افزار ، مدیریت سرور ، ذخیره سازی و امنیت به خوبی آگاه باشند.

برای تبدیل شدن به یک سرپرست شبکه ، باید محصولات و سیستم های شبکه ای رایج مانند Cisco ، Citrix و Microsoft Active Directory را بشناسید. اگر میزان آموزش و تجربه مناسب را داشته باشید ، سرپرست شبکه می تواند یک نقش سطح ابتدایی باشد. می توانید مدرک سرپرستی شبکه را بصورت آنلاین دریافت کنید یا با مدرک علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم افزار، تجربه ی خود در این زمینه کاری را تکمیل کنید.

 

تحلیلگر شبکه

تحلیلگران شبکه مسئول شناسایی مسائل تجاری در یک سازمان و حل آنها با فناوری اطلاعات هستند. آنها به شبکه کلاینت خود برنامه ریزی ، طراحی ، تحلیل و پشتیبانی فنی ارائه می کنند. این  سِمت، یک نقش شبکه ای ارشد است که به طور معمول نیاز به مدرک کارشناسی و 1 تا 5 سال تجربه در خدمت به مشتریان و کار در تیم دارد.

تحلیلگران شبکه باید روزانه از بینش تجاری و فنی خود برای ارائه راه حل های فناوری اطلاعات که کارایی و سودآوری یک سازمان را افزایش می دهد ، استفاده کنند.

 

مدیر شبکه

مدیران شبکه دو نقش اصلی دارند:

  1. نصب ، پیکربندی و عیب یابی شبکه های رایانه ای مشتری
  2. آموزش کارکنان فناوری اطلاعات برای ارائه پشتیبانی فنی عالی و خدمات به مشتریان

هنگامی که یک مشکل فناوری برای یک کلاینت ایجاد می شود، مدیر شبکه مسئول حل آن است – خواه این به معنای استقرار تیم مهندسین ، اتصال مشتریان با تکنسین ها یا سپردن مشکل به دست یک تحلیلگر باشد.

بیش از هر چیز ، مدیران شبکه مشکلات موجود را پیگیری می کنند و سیستم ها و فناوری را برای جلوگیری از تکرار آنها به کار می گیرند.

برای تبدیل شدن به مدیر شبکه ، به موارد زیر نیاز دارید:

  • مدرک کارشناسی در سیستم های کامپیوتری یا تجربه معادل آن
  • گواهینامه های مربوطه ، مانند حرفه ای شبکه (CCNP) و CompTIA Network+
  • تجربه کار با اجزای اصلی شبکه

 

مهندس شبکه

برخلاف سایر نقشهای اجرایی شبکه ، مهندسان شبکه در ارائه به روزرسانی وضعیت شبکه به تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات نقش دارند تا بر تصمیمات تجاری تأثیر بگذارند.

با داشتن مدرک کارشناسی مرتبط و دریافت گواهینامه مناسب می توانید به عنوان مهندس، وارد کار شبکه شوید. مهندسان با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه کسب و کار می توانند سالانه بیش از 115000 دلار درآمد داشته باشند.

 

معمار راه حل های شبکه

معمار شبکه یک مقام ارشد در فناوری اطلاعات و یک پله بالاتر از مهندس شبکه است. آنها مسئول استراتژی بلند مدت شبکه ی یک سازمان هستند.

معماران شبکه مشکلات شبکه های کامپیوتری را که بر عملیات تجاری تأثیر می گذارد ، تجزیه و تحلیل کرده و نقشه های راه 3-5 ساله برای بهبود عملکرد طراحی می کنند. معماران شبکه علاوه بر طراحی راه حل های شبکه باید بتوانند مسئولیت برنامه ریزی ، بودجه ، مدل و پیگیری عملکرد را داشته باشند.

برای تبدیل شدن به معمار راه حل های شبکه ، به 5 تا 10 سال تجربه در صنعت و انواع مختلفی از گواهینامه ها نیاز دارید که ممکن است شامل چندین مورد از موارد زیر باشد:

CCDA

CCDP

CCDE

CCAr

CCIEروتینگ و سوییچینگ.

CCIEدیتاسنتر.

معمار فنی دارای مجوز Salesforce

مستر ITIL

معمار دارای مجوز Red Hat

 

مطمئن نیستید که باید کدام گواهینامه های سیسکو را کسب کنید؟ بهترین مسیر صدور گواهینامه را برای خود کشف کنید.

در هر یک از این نقش های شبکه ، شما همچنین می توانید در زمینه های خاصی از شبکه تخصص پیدا کنید، مانند:

  • امنیت شبکه
  • شبکه ابری
  • تحقیق و توسعه شبکه
  • شبکه بی سیم
  • زیرساخت های بی سیم و سیار
  • راه حل های سیار
  • مدیریت پروژه شبکه ای
  • شبکه های مرکز داده

 

مرحله 3: با گواهینامه ها و آموزش شبکه آماده شوید.

سومین قدم برای ورود به شبکه آماده سازی با گذراندن دوره های صدور گواهینامه مبتدی یا متوسط است. سه گواهینامه که هر حرفه ای شبکه نیاز دارد عبارتند از:

  • تکنسین شبکه دارای مجوز سیسکو (CCENT)
  • همکار شبکه دارای مجوز سیسکو (CCNA) ، روتینگ و سوییچینگ
  • CompTIA Network+

 

تکنسین شبکه دارای مجوز سیسکو (CCENT)

 

گواهینامه CCENT نقطه شروع یک حرفه موفق در شبکه است. دوره های آموزشی این گواهینامه به شما نحوه نصب اجزای ضروری ، کارکردن و عیب یابی شبکه را آموزش می دهد. آنها همچنین شما را برای ایجاد امنیت اولیه شبکه آماده می کنند.

در یک دوره آمادگی CCENT با موارد زیر آشنا خواهید شد:

  • مسیریابی و سوئیچینگ اصلی
  • تعاملات و عملکردهای شبکه
  • راه اندازی فایروال
  • کنترلرهای بی سیم و نقاط دسترسی
  • امنیت اولیه شبکه

هیچ پیش نیازی برای اخذ گواهینامه CCENT وجود ندارد. آموزش این گواهینامه را با گذراندن دوره New Horizons ، Cisco Interconnecting Cisco Networking Devices Part 1 v.3.0 (ICND1) آغاز کنید.

 

همکار شبکه دارای مجوز سیسکو (CCNA) مسیریابی و سوئیچینگ

صدور گواهینامه CCNA سیسکو شما را در زمینه فناوری های اساسی شبکه در روتینگ و سوئیچینگ ، که مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مهندس اصلی شبکه است ، مورد آزمون قرار میدهد.

 

صدور گواهینامه CCNA شما را در طیف وسیعی از موضوعات مورد آزمون قرار میدهد ، از جمله:

  • دانش بنیادی در روتینگ و سوئیچینگ اصلی
  • فن آوری های پیشرفته در روتینگ و سوئیچینگ
  • نصب ، پیکربندی ، عملکرد و عیب یابی شبکه
  • عناصر QoS
  • سرویس های مجازی و ابری
  • انواع و ابزارهای کنترل کننده که از معماری شبکه پشتیبانی می کنند

 

مانند CCENT ، هیچ پیش نیازی برای اخذ این گواهینامه وجود ندارد. شما می توانید با گذراندن دوره New Horizons ، Cisco Interconnecting Cisco Networking Devices ، قسمت 1 v3.0 ، قسمت 2 v3.0 یا Accelerated v2.0 برای CCNA آماده شوید.

 

CompTIA Network+

 

گواهینامه CompTIA Network+ تسلط بر عیب یابی ، پیکربندی و مدیریت شبکه را نشان می دهد.

این آزمون شما را در موارد زیر مورد امتحان قرار میدهد:

  • طراحی و پیاده سازی شبکه
  • پیکربندی ، مدیریت و نگهداری دستگاه
  • سوئیچینگ و روتینگ
  • توانایی تشخیص کارآمدی و کمبودهای پیکربندی شبکه
  • استانداردهای امنیت شبکه ، پروتکل ها و پیاده سازی
  • ایجاد شبکه مجازی

 

هیچ پیش شرطی بطور رسمی برای شرکت در آزمون CompTIA Network+ وجود ندارد ، اما کارشناسان توصیه می کنند که شما دارای گواهینامه CompTIA A+ باشید و حداقل 9-12 ماه تجربه کار شبکه داشته باشید.

با گذراندن دوره New Horizons، می توانید برای آزمون گواهینامه CompTIA Network+ آماده شوید.

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

وردپرس به طور مداوم در حال محبوب شدن است. بسیاری از علاقه‌مندان عرصه وب، به آموزش وردپرس روی آورده و آن را به سیستم مدیریت محتوای قابل اعتماد خود (CMS) تبدیل کرده‌اند. شاید از این موضوع تعجب کنید از اینکه وردپرس در همه جا هست و اولین انتخاب همه است. بنابراین وردپرس همیشه مطمئن‌ترین سیستم مدیریتی برای وب سایت و داده های ما بوده است.

اما چیزهای زیادی در مورد وردپرس وجود دارد که ممکن است ندانید. ما حقایق جالب و شگفت انگیزی را در مورد وردپرس و عملکرد آن فهرست کرده ایم که ممکن است شما را شگفت زده کند. مثلاً برای شروع جالب است بدانید که وردپرس متعلق به شخص خاصی نیست. اولین نسخه وردپرس در 27 می 2003 منتشر شد. و این به معنای آن است که وردپرس قدیمی تر از فیس بوک و توییتر می‌باشد. آموزش وردپرس از آن جهت جذابیت دارد که دانش‌پذیر را وارد یک دنیای پیچیده و در عین حال ساده می‌کند. پس در ادامه‌ی این موضوع با ما همراه باشید و از جذابیت های موضوع لذت ببرید.

 

  • بسیاری از برندهای معروف جهان از وردپرس استفاده می‌کنند

شاید خیلی ها ندانند که بسیاری از سایت های شناخته شده، از WordPress استفاده می‌کنند. وبلاگ های CNN مانند رویترز، وال استریت ژورنال و فوربس بر روی وردپرس ساخته شده اند. Mashable، The Next Web، و The New Yorker نیز همه بر روی وردپرس ساخته شده اند.

دیگر برندهای قابل توجهی که از وردپرس استفاده می کنند عبارتند از People Magazine، The Rolling Stones، Vogue، MTV News، Facebook (برای اتاق خبرشان)، Harvard Business Review، و NASA، فقط از چندین وب سایت معروف وردپرس در جهان هستند.

اگر وردپرس به اندازه کافی برای این سایت ها ظرفیت دارد، پس تقریباً برای هر سایتی که شما نیاز دارید بسازید به اندازه کافی قدرتمند است!

 

  • برای افراد غیر برنامه‌نویس نیاز به مهارت خاصی ندارد

توسعه دهندگان تنها متخصصان فناوری نیستند که به مهارت‌ها و دوره وردپرس نیاز دارند. کارآفرینان می‌توانند به طور جدی از آموزش وردپرس سود ببرند، زیرا این ابزار بسیار خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین (از جمله ایجاد فروشگاه های آنلاین، anding pages و موارد دیگر) است. دانستن نحوه راه‌اندازی وردپرس، سفارشی‌سازی یک تم و نصب افزونه‌ها می‌تواند در زمانی که کسب و کاری را تازه شروع کرده‌اید، در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند.

بازاریابان همچنین می‌توانند از دوره های آموزش وردپرس نهایت بهره را ببرند. چون وردپرس کاملاً مطابق با اصول سئو است می‌توانند از آن برای انتشار پست در وبلاگ استفاده کرد و کالا و خدمات را تبلیغ کنند. مشتریان اغلب از طریق جستجو در بین صفحات وب، کالا هایی را خریداری می‌کنند و بیش از 30% نتایج جستجو، جزو سایت هایی است که بر اساس وردپرس ساخته شده اند.

دانستن نکات و جزئیات نحوه عملکرد وردپرس به شما این مزیت را می دهد تا برای تغییرات جزئی، به توسعه دهندگان وابسته باشید، یا برای راه اندازی وب‌سایت کسب و کار کوچک منتظر آن‌ها باشید.

 

این مستقیماً به مزیت برتر وردپرس مربوط می‌شود:

سهولت یادگیری و عدم نیاز به مهارت کد نویسی. البته این مطمئناً به این معنی نیست که خود سایت وردپرس کد ندارد: وردپرس از کد و به خصوص از PHP ساخته شده است و مانند ماشین از قطعات مجزا مونتاژ شده است.

با وردپرس، می‌توانید مالکیت سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی از ابتدا در اختیارداشته باشید. بدون اینکه اصلاً بدانید که چگونه کدنویسی کنید. شما به راحتی می توانید محتوا را ایجاد و مدیریت کنید، ظاهر سایت خود را تغییر دهید و تنظیمات آن را در داشبورد داخلی پیکربندی کنید و به راحتی عملکرد آن را از طریق افزونه‌ها (پلاگین) گسترش دهید.

به روز رسانی پلاگین، تم و نرم افزار جزو امکاناتی است که وردپرس برای ایمن نگه داشتن سایت شما و جلوگیری از مشکلات سازگاری، در اختیار شما قرار می‌گیرد. فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، سایت‌های کسب‌وکار کوچک و سایر شرکت‌هایی که به دنبال رشد برند و پایگاه مشتریان خود هستند، ساختن با این CMS منبع باز را به دلیل سهولت استفاده از آن ترجیح می‌دهند، حتی اگر نیاز به مدیریت روزانه بیشتری داشته باشد.

 

  • وردپرس کاملا رایگان است

وردپرس کاملا رایگان و متن باز است. شما هرگز مجبور نیستید یک ریال برای وردپرس بپردازید و می‌توانید هر تغییری را که می خواهید در کد سایت ایجاد کنید. شما می‌توانید از وردپرس برای هر نوع  و هر تعداد سایتی که می خواهید، بدون خرید مجوزهای اضافی استفاده کنید. همچنین ده‌ها هزار تم و افزونه رایگان وجود دارد که می‌توانید از همه آن‌ها استفاده کنید و مطابق با دلخواه خود آن‌ها را سفارشی کنید.

همانطور که گفته شد، تم ها و پلاگین های رایگان عالی و زیادی وجود دارد، و البته بعضی از آن‌ها می‌تواند پولی باشد اما تعداد پلاگین های رایگان وردپرس بی‌نهایت زیاد است. برای کسانی که در دوره های آموزش وردپرس شرکت کرده باشند و نسبتاً مهارت های بیشتری کسب کرده باشند، حتی باعث درآمد زایی از طریق ساخت و فروش پلاگین نیز می‌شود.

 

  • وردپرس تحت مالکیت شخص خاصی نیست

WP به صورت تدریجی ساخته شده و تکامل یافته است. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که در واقع مالک آن چه کسی است؟ به زبان ساده: همه و هیچ‌کس.

اگرچه هزاران نفر در طول بیش از 16 سال به وردپرس کمک کرده اند، هیچ یک از آن‌ها مالکیت کل پایگاه کد را ندارند.

این تضمین می‌کند که استعداد شگفت‌انگیز، کار سخت و خلاقیت هزاران مشارکت‌کننده همیشه در دسترس بوده و هرگز در اختیار یک شخص یا شرکت واحد نیست.

حتی یک ذهنیت منحرف کننده در مورد وردپرس وجود دارد و آن‌هم اینکه شماً می‌توانید در وردپرس پایگاه ایجاد کرده، آرم و نام آن را تغییر داده و آن را بفروشید و این کار 100%  قانونی است! به عبارت دیگر، پایه کد وردپرس متعلق به جامعه (یعنی شما) است. هزاران نفری که در این پروژه غیرانتفاعی مشارکت داشتند بدون هیچ گونه غرامت، مستقیماً این کار را انجام دادند.

هر وب سایتی که با استفاده از نرم افزار وردپرس خود میزبان ایجاد می کنید، 100٪ متعلق به شماست. محتوایی که در این سایت ها آپلود می کنید نیز 100% متعلق به شماست.

 

علامت تجاری وردپرس و دامنه WordPress متعلق به بنیاد وردپرس، یک سازمان غیرانتفاعی 501(c)(3) است که تنها هدف آن اطمینان از اینکه وردپرس به صورت رایگان در دسترس، نگهداری و توسعه است.

 

          پس درآمد وردپرس از کجاست؟

پاسخ این سوال در «مدل کسب و کار اتوماتیک» نهفته است. مدل کسب و کار Automattic این است که خدمات مرتبط با وردپرس مانند میزبانی، پشتیبان گیری و موارد دیگر را بفروشد. به طور خلاصه، مدل اتوماتیک با فروش تبلیغات در سایت های رایگان شما در WordPress.com درآمد کسب می کند. اگر تصمیم به پرداخت هزینه برای برنامه های میزبانی آن‌ها دارید، ارتقاءهای ممتاز اضافی مانند توانایی مخفی کردن تبلیغات، خرید دامنه، فضای دیسک اضافی، مضامین تجاری و غیره دریافت خواهید کرد.

حال این سوال پیش می‌آید که چرا توسعه دهندگان در صورت عدم دریافت پول، بازهم در وردپرس مشارکت می‌کنند؟ با اینکه ممکن است دلایل نوع دوستانه وجود داشته باشد، اما ما بر روی دو دلیل اصلی مادی تمرکز خواهیم کرد:

 

  • آن‌ها محصولات یا خدمات وردپرس (پلاگین های سفارشی، تم ها، توسعه وب، مشاوره و غیره) را می فروشند.
  • آن‌ها برای شرکتی کار می کنند که محصولات یا خدمات وردپرس را می فروشد.

به عبارت دیگر، آن‌ها در حال کسب درآمد هستند، اما از بنیاد وردپرس پولی دریافت نمی‌کنند. با افزایش محبوبیت وردپرس، تعداد مشاغلی که محصولات/خدمات مرتبط با وردپرس را می فروشند افزایش یافته است. این باعث افزایش علاقه تجاری به توسعه بیشتر نرم افزار منبع باز وردپرس شده است.

 

  • وردپرس در 196 زبان موجود است

نگاهی گذرا به وب سایت ترجمه وردپرس نشان می دهد که 196 زبان محلی با 40 مورد از آن‌ها 100٪ ترجمه شده است. تعداد کل زبان‌های موجود 196 است. اما هنوز کسی نمی داند که چقدر طول می‌کشد تا وردپرس تقریباً به هر زبان موجود در جهان در دسترس باشد. همچنین شما می‌توانید در عرض چند دقیقه وب سایت وردپرس خود را چند زبانه کنید. بازهم بدئن نیاز به کدنویسی. همه ترجمه ها در زمان واقعی به روز می‌شوند، بنابراین لازم نیست نگران تعمیر و نگهداری باشید و هر محتوای جدید اضافه شده به طور خودکار ترجمه می شود.

شاید دلیل عمده محبوبیت وردپرس در جهان و ایران هم همین ویژگی باشد. چنین سهولتی برای ایجاد سایت و طراحی و توسعه پورتال تنها در این محبوب ترین CMS موجود است.

 

زبان های وردپرس

 

  • ایران در بالای جدول رکورد داران وردپرس

 

قبل از این درباره کل تعداد وب سایت‌های وردپرسی در کشور های جهان صحبت کردیم اما در مورد تفکیک کشورها چطور؟ از این رو قصد داریم نگاهی به 10 کشور برتر که بیشترین استفاده از وردپرس را در سال 2021 داشتند بیندازیم.

 

  • ایالات متحده 🇺🇸

همانطور که می‌شد حدس زد، ایالات متحده بیشترین کاربران وردپرس را دارد. از آنجایی که اکثر وب سایت ها و تجارت آنلاین در ایالات متحده کار می‌کنند، هزاران وب سایت وردپرسی وجود دارد. ایالات متحده با بیش از 9 میلیون وب سایت وردپرس در رتبه اول در لیست قرار دارد. البته از آنجایی که استفاده از وردپرس آسان است و نصب آن زمان بسیار کمی می برد، افراد زیادی هستند که وردپرس را نصب می کنند و آن را ترک می کنند. از آن جهت «ما فقط وب سایت های فعال را محاسبه کرده ایم»

از آنجایی که ایالات متحده یکی از بهترین مکان ها برای انجام تجارت است، روزانه کسب و کارهای زیادی ساخته می شود. ساده ترین CMS برای آنها وردپرس است. از این رو، ایالات متحده در رتبه اول قرار دارد.

  • روسیه 🇷🇺

شاید ممکن است حدس زده باشید که که بریتانیا در رتبه دوم است؟ خیر، اینطور نیست. یک کشور اروپایی دیگر به نام روسیه در رتبه دوم فهرست کشورهای برتر که بیشترین استفاده از وردپرس قرار دارد. روسیه بیش از 550 هزار وب سایت وردپرسی دارد. این یک دلیل اصلی است که چرا ممکن است شما  تعداد زیادی افزونه WP را در مورد قانون GDPR اتحادیه اروپا مشاهده کنید. فدراسیون روسیه بیشتر قلمروهای شمال آسیا را دارد. با ذکر این نکته، بیایید سراغ  کشور سوم برویم. بله، انگلستان!

  • انگلستان 🇬🇧

در کشور سوم، ما تقریباً نیمی از کل وب سایت های رتبه قبلی(روسیه) را داریم. روسیه در مجموع 550 هزار وب سایت داشت در حالی که در رتبه سوم، یعنی انگلستان با 380 هزار وب سایت در رتبه سوم قرار دارد.

بریتانیا با انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی مجموعاً در جایگاه سوم قرار دارند. از آنجایی که لندن به نوعی مرکز مالی مطرح جهان است، صدها وب سایت مرتبط با اقتصاد در این شهر وجود دارد. حتی نهاد های دولتی از وردپرس همراه با هزاران وب سایت co.uk استفاده می‌کنند.

  • ایران 🇮🇷

کشور بعدی این فهرست با 280 هزار وبسایت، کشورمان ایران است که در رتبه چهارم قرار دارد. ایران در لیست 5 کشور برتر با بیشترین استفاده از وردپرس است. اگر ایران با همین سرعت پیش برود، زمان زیادی نخواهد گذشت برای رسیدن به 300 هزار وب سایت وردپرسی. با وجود اینکه ایران از نظر جمعیت، هجدهمین کشور پرجمعیت دنیاست.

اگر از نظر جمعیت بخواهیم حساب کنیم، این یک دستاورد بسیار عالی به شمار می‌رود.

  • هند 🇮🇳

دومین کشور پرجمعیت جهان از نظر استفاده از وردپرس پنجم است. در چند سال اخیر، استفاده از وردپرس در هند بسیار افزایش یافته است. به نقل از این آمار در دسترس، تعداد کل وب سایت وردپرس هند به 275 هزار می‌رسد. اخیراً، مردم هند شروع به استفاده از وردپرس به عنوان CMS اولیه خود کرده اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، بزودی هند جزو سه کشور اول این فهرست خواهد شد.

هند کشوری است که در آن به زبان های زیادی صحبت می‌شود. از این رو، تعداد بیشتری از وب سایت ها با زبان متفاوت در هند وجود دارد.

  • کانادا 🇨🇦

کشوری که در بین 10 کشور برتر بیشترین آمار استفاده از وردپرس را دارد، کانادا است. بسیاری از سازمان‌ها و موسسات آموزشی در کانادا از وردپرس به عنوان CMS پیش فرض خود استفاده می‌کنند. در کنار تمامی سازمان‌ها، شرکت ها و افراد، تعداد کل در کانادا به 222 هزار می رسد.

  • استرالیا 🇦🇺

بزرگترین کشور اقیانوسیه دارای تعداد کل وردپرس 161K است. تعداد زیادی وب سایت محلی در استرالیا وجود دارد که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می‌کنند. توانسته است در بین 10 کشور برتر دنیا قرار بگیرد که بیشترین استفاده از Wp را دارند. اکثر مشاغل محلی در استرالیا از وردپرس استفاده می کنند. همچنین هزاران ارائه دهنده میزبانی محلی وردپرس در استرالیا وجود دارند که میزبانی را با سرورهای محلی ارائه می دهند.

  • برزیل 🇧🇷

بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین، در فهرست کشورهایی که بیشترین استفاده از وردپرس را در سال 2020 دارند، هشتمین کشور است. با بیش از 211 میلیون نفر جمعیت، تقریباً 123000 وب سایت مبتنی بر وردپرس در این کشور فعال هستند. وب سایت های زیادی به زبان پرتغالی وجود دارند که تعداد کلی را افزایش می‌دهند. از آنجایی که وردپرس به شما امکان تغییر زبان را به راحتی می دهد، می توانید به سرعت وب سایت هایی را به هر زبانی ایجاد کنید.

  • ویتنام 🇻🇳

این کشور آسیایی که به دلیل سواحل و سایر مکان های دیدنی برای سفر محبوب شده است. از این رو، وب سایت ها و وبلاگ های مسافرتی زیادی وجود دارد که تعداد کل وردپرس را در ویتنام افزایش داده است. افزونه های رزرو مختلفی برای ذخیره رزرو وجود دارد. بنابراین، مردم از وردپرس به عنوان CMS اصلی خود استفاده می کنند. کل وب سایت های وردپرس در ویتنام تقریباً 114 هزار است.

  • آلمان 🇩🇪

آلمان در کشورهایی که بیشترین استفاده از وردپرس را در سال 2021 دارند به رتبه دهم می‌رسد. تقریباً 10 هزار وب سایت وردپرس وجود دارد. مردم عاشق مهاجرت به آلمان برای تحصیل و کار هستند و این خود به نوعی باعث افزایش تعداد وب سایت‌ها می‌شود. موسسات آموزشی، مشاغل محلی و غیره از وردپرس به عنوان CMS پیش فرض خود استفاده می کنند. به همین دلیل است که آلمان در بین 10 کشور برتر که بیشترین استفاده از وردپرس را در سال 2021 دارند، در جایگاه واپسین قرار دارد.

 

آموزش وردپرس

 

بازهم اشاره کنیم که جدول ما فقط مربوط به وب سایت های فعال تا سال 2021 است. اگر از وبلاگ‌های کوچک یا وبلاگ‌های غیرفعال هم آمار تهیه کنیم، ممکن است تعداد افراد زیادی افزایش یابد که روزانه وب‌سایت‌هایی مبتنی بر وردپرس ایجاد می‌کنند. دلیل دیگر اینکه مردم وردپرس را دوست دارند به دلیل در دسترس بودن افزونه ها و تم های آن است. شما با هزاران تم و افزونه را به صورت رایگان در آموزش وردپرس آشنا خواهید شد. که می‌توان از آن ها به راحتی  برای ایجاد یک وب سایت شگفت انگیز استفاده کرد. از این رو، وردپرس انتخاب شماره یک برای همه کشورهای برتری است که بیشترین استفاده را از وردپرس در سال 2021 داشته اند.

  • در دسترس بودن صدها صفحه ساز مختلف

صفحه سازها (page builders) هم جز عناصری هستند که کار با وردپرس را تا حد بسیار زیادی ساده کرده است. استفاده از قالب‌های وردپرس با کشیدن و رها کردن می‌تواند باعث صرفه‌جوی در زمان یک توسعه‌دهنده‌ی وب باشد.

امکان ایجاد قالب برای استفاده مجدد در صفحه سازها بازهم در ساده سازی کار با وردپرس یک مزیت عالی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از صفحه سازهای وردپرس برای ساخت قالب های وب سایت استفاده کنید. بنابراین، صفحه‌ساز نه تنها فرآیند ساخت وب‌سایت را آسان‌تر می‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که یک قالب با این بلوک‌های کشیدن و رها کردن برای استفاده دوباره بسازید.

پیج بیلدرها امکان این را می‌دهند که بدون نیاز به حضور در دوره آموزش وردپرس بطور حرفه‌ای ویرایش سریعتر وب سایت و تغییرات سبک به راحتی انجام گیرد. اگر یک کلاینت درخواست ویرایش داشته باشد، می‌توانید آن تغییرات را خیلی سریع‌تر از زمانی که مجبور باشید خودتان آن‌ها را کدگذاری کنید، اجرا کنید.

حتی اگر در زبان‌های برنامه نویسی مختلف متخصص هستید و آموزش وردپرس را کامل سپری کرده باشید، ایجاد (یا پیاده سازی) ویژگی های پیچیده به صورت دستی زمان بر است. این بدان معناست که می توانید ویژگی ها و خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

حال بیایید لیستی از بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرس در حال حاضر در بازار را مورد بررسی قرار دهیم

در این لیست ترکیبی از ابزارهای رایگان و ممتاز وجود دارد، بنابراین هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند چیزی را پیدا کند که در هر مرحله از حرفه‌اش کار کند.

 

  1. صفحه ساز WPBakery

WPBakery Page Builder در حال حاضر محبوب ترین افزونه صفحه ساز وردپرس است. قبلاً ویژوال کامپوزر نامیده می شد، اما از آن زمان به یک ابزار جداگانه تقسیم شد که ویژگی‌های صفحه سازی در WPBakery باقی مانده است.

WPBakery Page Builder به عنوان سازنده صفحه فرانت و بک‌اند عمل می‌کند که امکان ایجاد طرح‌های واکنش‌گرا را فراهم می‌کند. این صفحه ساز با داشتن چندین قالب و انعطاف‌پذیری زیاد، یک انتخاب بسیار محکم و استوار است.

WPBakery مدت‌هاست که در میان صفحه ساز ها وجود داشته است، بنابراین شما می‌توانید طرح‌بندی‌های یکپارچه و بلوک‌های ساختمانی برای طراحی محتوای خود از جمله جعبه‌ها، نمادها، بلوک‌های متنی و نمودارها پیدا کنید. علاوه بر این، بسیاری از فروشندگان شخص ثالث هزاران عنصر مفید را برای ظاهری متمایز و بیش از 250 ادغام با سایر پلاگین های مهم مانند WooCommerce ارائه می دهند.

صفحه ساز وردپرس باید با تمام تم ها کار کند. این سازگاری احتمالاً به دلیل ادغام همه عناصر از طریق کدهای کوتاه است. اگر افزونه را غیرفعال کنید، کدهای کوتاه در محتوای شما باقی می مانند.

این یک رابط بصری است، اما دیگر به روز نیست. چون نیاز به ذخیره دستی دارد و بسیار کندتر از رقبا عمل می‌کند. با این وجود، بسته به اینکه چگونه می خواهید از آن استفاده کنید، مزایای این صفحه ساز وردپرس می تواند از معایب آن بیشتر باشد.

 

صفحه ساز wpbakery

ویژگی های کلیدی:

WPBakery Page Builder تقریباً با هر تم وردپرس قابل استفاده است

بیش از 50 عنصر محتوا دارد

سازنده پوسته داخلی امکان یک ظاهر طراحی سریع عناصر را فراهم می‌کند

یک کتابخانه الگوی قوی دارد

به طور کامل از طریق WPBakery Page Builder API قابل گسترش است

دارای گرید ساز پیشرفته

دارای پشتیبانی اختصاصی

 

مزایای صفحه ساز WPBakery:

بسیاری از عناصر محتوا، همچنین از ارائه دهندگان شخص ثالث در دسترس هستند

ادغام با بیش از 250 افزونه شناخته شده امکان پذیر است

بسیاری از قالب های طراحی را دارد

 

معایب صفحه ساز WPBakery:

رابط کند و تا حدودی درهم ریخته

به روز نبودن بخش هایی از رابط، برای مثال اندازه تصویر باید به‌صورت دستی از طریق «large»، «thumbnail» یا «small» وارد شود.

نداشتن عملکرد ذخیره خودکار

 

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: توسعه دهندگان و تازه کارهایی که هیچ دوره آموزش وردپرس ندیده اند به طور یکسان عمل می‌کند. استفاده از این افزونه آسان است، دارای امکانات کامل است و استفاده از قالب های آماده و ایجاد قالب های خود را آسان می‌کند.

قیمت جهانی: مجوز معمولی برای افزونه WPBakery Page Builder  45 دلار است و شامل به روز رسانی‌ها، پشتیبانی برتر و دسترسی به کتابخانه الگو برای استفاده در یک وب سایت است. مجوز Extended 245 دلار هزینه دارد و شامل به روز رسانی ها، پشتیبانی برتر و یکپارچه سازی تم است. می توان از آن برای یک برنامه SaaS استفاده کرد.

 

  1. سازنده وب سایت ویژوال کامپوزر

پس از اینکه توسعه دهندگان WPBakery Page Builder را راه اندازی کردند، به نظر پایان Visual Composer داشت فرا می رسید. در واقعیت، کارهای جدی ای روی آن انجام شده است و نه تنها به یک صفحه ساز وردپرس، بلکه به یک سایت ساز کامل نیز تبدیل شده است. این به معنای یک ویرایشگر بصری است که به شما امکان می دهد نه تنها محتوا را بدون هیچ دانش برنامه نویسی و آموزش وردپرس ، تغییر دهید، بلکه سایر بخش های طرح بندی سایت وردپرس مانند فوتر یا هدر را نیز تغییر دهید.

با ویژوال کامپوزر می‌توانید محتوا و طرح‌بندی را مستقیماً در قسمت جلویی ویرایش کنید و با بسیاری از عناصر قابل تنظیم کار کنید. در اصل یک رابط کاربری مدرن است، لنگر یا شناور و اجازه می‌دهد تا نتایج سریع پس از آموزش را دریافت کنید.

همچنین به مرکز ویژوال کامپوزر با 100 عنصر محتوا و بیش از 100 طرح‌بندی صفحه دسترسی خواهید داشت که می‌توانید دانلود و استفاده کنید. رقبای صفحه ساز وردپرس معمولاً چنین عناصری را قبلاً یکپارچه کرده اند و نیازی به دانلودهای اضافی ندارند.

Visual Composer در مدل اشتراکی با قیمت 59 دلار در سال در دسترس است. و کاربران از سال دوم 40 درصد تخفیف دریافت می کنند.

 

صفحه ساز visual composer

 

مزایای ویژوال کامپوزر:

می‌توان  متن و طرح‌بندی را مستقیماً در صفحه ویرایش کرد

طرح بندی های جذاب را می توان تنها پس از یک دوره آموزشی وردپرس کوتاه مدت ایجاد کرد

Visual Composer Hub با پسوندهای زیاد

راه حل 3 در 1: ویرایشگر نمای جلو و قالب

دارای رابط توسعه

امکان پنهان کردن عناصر و بعداً دوباره نمایش مجدد آن

پشتیبانی از ویرایش CSS و جاوا اسکریپت

 

معایب ویژوال کامپوزر:

توابع لغو و انجام مجدد به درستی کار نمی کنند

بخش‌هایی از رابط قدیمی هستند، برای مثال اندازه تصویر باید به عنوان یک کلمه وارد شود

 

  1. المنتور

Elementor یکی از بهترین گزینه های رایگان صفحه ساز وردپرس است. در حالی که برنامه های پریمیوم را ارائه می دهد، نسخه رایگان به شما امکان دسترسی به ویرایشگر وب سایت کشیدن و رها کردن، 40 ویجت، 30 قالب و ویرایش پاسخگو را می دهد. با ورود به ویژگی‌های ممتاز Elementor حتی چشمگیرتر می‌شود.

اگرچه صفحه ساز وردپرس Elementor یکی از جوان ترین های موجود در بازار است، اما در حال حاضر در بیش از نیم میلیون وب سایت اجرا می شود. موفقیت سریع این صفحه ساز احتمالاً به دلیل رابط موفق و سهولت استفاده عالی است.

ویژگی‌های ممتاز به شما امکان می‌دهند به راحتی پست‌ها، صفحات، محتوای تعریف‌شده توسط کاربر و حتی صفحات دسته‌بندی را – در قسمت جلویی و پشتیبان ویرایش کنید. این بدان معنی است که شما نیازی به طراحی محتوای خود در قسمت مدیریت ندارید، بلکه می توانید آن را مستقیماً از دید بازدیدکننده ببینید و با کشیدن و رها کردن آن را در صفحه ساز وردپرس تغییر دهید.

Elementor عناصر زیادی را برای استفاده برای چیدمان به شما ارائه می دهد، از جمله دکمه ها، سرفصل ها، انیمیشن ها، گالری ها و بسیاری موارد دیگر. با نصب پلاگین های خاص Elementor، امکانات تقریباً نامحدود است. شما می‌توانید WooCommerce و بسیاری از برنامه‌های افزودنی و تم‌های دیگر را که با بلوک‌های Elementor ارائه می‌شوند یکپارچه کنید.

نسخه رایگان Elementor دارای بیش از 30 عنصر و 60 طرح بندی از پیش تعیین شده برای شروع سریع است. نسخه Pro شامل 26 ماژول دیگر شامل منوها، جداول و لیست قیمت است. این موارد مخصوصاً برای ادغام رسانه های اجتماعی یا نمایش محصولات WooCommerce مفید هستند.

در اینجا باید به سازنده تم عالی Elementor اشاره کرد. این به شما چارچوبی می دهد تا به سرعت طرح بندی تم خود را برای انواع مختلف پست و صفحه کاملاً از اجزای Elementor بدون دانستن نحوه کدنویسی بسازید. هر طرح‌بندی که در این صفحه‌ساز وردپرس ایجاد می‌کنید، می‌تواند در همان وب‌سایت یا حتی در جای دیگر استفاده مجدد شود.

 

صفحه ساز elementor

 

ویژگی های کلیدی:

بیش از 50 ویجت حرفه ای

بیش از 300 قالب حرفه ای

10 کیت کامل وب سایت

سازندگان تم ها و فرم ها

ووکامرس و سازنده پاپ آپ

یک سال پشتیبانی و به روز رسانی

 

مزایای المنتور:

نسخه رایگان در حال حاضر با قالب ها و ویژگی های زیادی همراه است

چیدمان ها را می توان به صورت انعطاف پذیر و دقیق تنظیم کرد

حالت ویرایش سریع و روان از جمله ویرایش جلویی بلادرنگ

بسیاری از عناصر با کیفیت بالا که به سرعت قابل تنظیم و استفاده هستند

کاربران Elementor می توانند عناصر و الگوهای تازه را از بسیاری از ارائه دهندگان شخص ثالث دریافت کنند.

غیرفعال کردن هیچ کد کوتاهی را پشت سر نمی گذارد

نسخه Pro با یک سازنده پاپ آپ، تولید فرم بصری، انیمیشن ها و جلوه های ویژه برای محتوای جذاب ارائه می‌شود.

Elementor از ترجمه ها با افزونه هایی مانند WPML پشتیبانی می کند

رابط های توسعه برای یکپارچه سازی جامع در دسترس هستند

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: صاحبان یک وب سایت یا هر کسی که می خواهد تجربه سازنده وب سایت را به صورت رایگان امتحان کند. برنامه های برتر Elementor با قیمت مناسب برای توسعه دهندگان ایده آل هستند. المنتور دارای گزینه های رایگان و ممتاز است.

بقیه پلن‌ها همگی دارای ویژگی‌های یکسانی هستند، اما تعداد وب‌سایت‌هایی را که می‌توان از Elementor در آن‌ها استفاده کرد، قابل تنظیم است.

 

  1. بیور بیلدر

Beaver Builder یکی دیگر از افزونه‌های محبوب کشیدن و رها کردن وردپرس است که فرآیند ساخت وب‌سایت را به طور قابل توجهی ساده می‌کند. این یک پلاگین صفحه ساز و موضوع چارچوب ارائه می دهد، بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند وب سایت ها را به سرعت بسازند و گردش کار خود را فشرده کنند. Beaver Builder قابل اعتماد و ساده است. در مقایسه با رقبا، این صفحه‌ساز وردپرس به‌جای ویژگی‌های بی‌پایان، به شدت بر عملکرد و ثبات تمرکز دارد. شما قادر خواهید بود به نتایج طراحی مشابه با رقبا دست یابید، اما ابتدا باید برای یادگیری نحوه استفاده از آن بدون کتابخانه عناصر بزرگ زمان بگذارید.

هنگامی که با رابط کاربری راحت شدید، متوجه خواهید شد که Beaver Builder یک ابزار قدرتمند است که به طور قابل اعتماد کار می‌کند. بر خلاف اکثر رقبای صفحه ساز وردپرس، کد کوتاه تولید نمی‌کند، اما طرح بندی ها را مستقیماً از طریق HTML و CSS تنظیم می‌کند.

یکی از مزایای این کار این است که می‌توانید طرح‌بندی‌ها را حتی پس از حذف نصب افزونه حفظ کنید. بعداً می توانید طرح بندی ها را بدون Beaver Builder ویرایش کنید و به راحتی آن‌ها را با تم های مختلف ترکیب کنید.

 

صفحه ساز beaver

 

ویژگی های کلیدی:

ویرایش زنده و front-end

طراحی های واکنش گرا و سازگار با موبایل

پشتیبانی از کدهای کوتاه، ویجت ها و ووکامرس

امکان فعال کردن حالت ویرایشگر برای واگذاری وب سایت ها به مشتریان

پشتیبانی کامل از مشتری

چندین ماژول با قابلیت قرار دادن آسان

 

مزایای Beaver Builder:

نسخه رایگان ویژگی های اساسی مهمی را ارائه می دهد

ویرایش جلویی عالی با تغییر سریع به حالت پیش‌نمایش در زمان واقعی

کدهای کوتاه ایجاد نمی‌کند، اما کدهای HTML و CSS را پاک می‌کند

تغییرات حتی پس از غیرفعال کردن افزونه حفظ می شوند

عملکرد برتر

 

معایب Beaver Builder:

اجزای محتوا نسبتاً کم است

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: توسعه دهندگانی که چندین گزینه ماژول می خواهند. برخی از توسعه دهندگان نیز از طرح Pro که شامل تم Beaver Builder است، لذت خواهند برد.

 

  1. Themify Builder

یکی دیگر از بهترین صفحه سازهای رایگان وردپرس Themify Builder است. بدون نیاز به آموزش وردپرس که دانلود رایگان افزونه خود را ارائه می‌دهد که می‌توانید در هر موضوع دلخواه خود از آن استفاده کنید.

با این حال، اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، افزونه با تم های Themify نیز همراه است.

 

صفحه ساز themify

 

ویژگی های کلیدی:

بیش از 40 طرح از پیش طراحی شده

پشتیبانی از ردیف‌ها، ستون‌ها و طرح‌بندی‌های شبکه

امکان ایجاد Layout Parts

بیش از 60 افکت انیمیشن

یک ظاهر طراحی سفارشی

دارای انواع افزونه ها

پشتیبانی از کدهای سفارشی و کدهای کوتاه

 

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: هر کسی که به یک صفحه ساز با انعطاف نیاز دارد. این افزونه را می‌توان با هر موضوعی استفاده کرد، که آن را به یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند سرعت توسعه وب سایت را افزایش دهند یا قالب های آماده برای مشتریان خود ایجاد کنند.

 

  1. Divi Builder

یکی دیگر از افزونه‌های کشیدن و رها کردن وردپرس، دیوی است. با Divi، می‌توانید کل وب سایت ها را به صورت بصری بسازید و برای تنظیم مجدد آسان به عناصر کشیدن و رها کردن تکیه کنید.

دیوی بیلدر مدرن و کاربرپسند است، دارای ویژگی‌های بسیار و حدود 50 عنصر آماده برای وب سایت های شما است. مشابه سایر سازندگان صفحه وردپرس، در اینجا هم ویرایش ظاهر سایت و هم ویرایش درونی وجود دارد – به موجب آن ویرایش متن فوری در حالت اول یک ویژگی برجسته است.

یک فایل CSS بزرگ نقطه ضعف این صفحه ساز وردپرس است زیرا تغییرات دستی را دشوارتر می‌کند و این کمی نیاز به دوره وردپرس مبتدی و دانستن حداقل ها دارد. همچنین متوجه خواهید شد که مدیریت در حالت ویرایش در طرح‌بندی‌های پیچیده با عناصر زیاد بسیار کندتر است.

از آنجایی که Divi Builder، مانند سایر سازندگان صفحه وردپرس، به کدهای کوتاه متکی است، به محض غیرفعال کردن افزونه، طرح‌بندی‌های شما ناپدید می‌شوند. طرح‌بندی‌های شما فقط زمانی دوباره ظاهر می‌شوند که افزونه را دوباره فعال کنید. با این وجود، با ویژگی های قوی و رابط کاربری موفق، صفحه ساز دیوی مطمئنا ارزش آزمایش را دارد.

 

صفحه ساز divi

 

ویژگی های کلیدی:

ویرایش بصری و واکنش‌گرا

بیش از 40 ماژول طراحی شده

800 بسته طرح بندی وب سایت از پیش ساخته شده

ویرایش متن درون خطی

عناصر و سبک های جهانی

واگرد و مجدد توابع

سفارشی سازی کل عناصر

گزینه های یک ظاهر طراحی CSS

 

مزایای Divi Builder:

Divi Builder در بسته ای با بیش از 110 موضوع ارائه می‌شود

حالت Wireframe دارد

معایب Divi Builder:

داشتن فایل حجیم Divi CSS

طراحی شده بر اساس کدهای کوتاه

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: برای همه افراد. Divi Builder تعداد زیادی از عناصر و طرح‌بندی‌های طراحی را برای انتخاب ارائه می‌دهد، بنابراین هم صاحبان وب‌سایت جدید و هم طراحان با تجربه می‌توانند آنچه را که برای آن‌ها مناسب است را پیدا کنند.

 

  1. صفحه ساز SiteOrigin

یکی دیگر از ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن وردپرس که ارزش توجه دارد، SiteOrigin Page Builder است. این افزونه رایگان و ریسپانسیو است و مجموعه ای قوی از ابزارها را برای هرکسی که می‌خواهد بدون نیاز به کدنویسی یک وب سایت ایجاد کند، ارائه می‌دهد.

 

صفحه ساز site origin

 

ویژگی های کلیدی:

رابط صفحه ساز ساده بکشید و رها کنید

سازگاری با اکثر قالب های وردپرس

با ویجت های استاندارد وردپرس به خوبی کار می کند

ویرایش زنده، ظاهری

تاریخچه  مرورگر

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: توسعه دهندگان با بودجه کم. SiteOrigin Page Builder از نظر بصری به اندازه سایرین در این لیست جذاب نیست، اما دارای ویژگی‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و در وقت شما صرفه جویی می‌کند.

 

  1. بریزی

Brizy یکی دیگر از افزونه های ویرایشگر وردپرس با ویژگی‌های غنی است. این صفحه ساز بر روی React ساخته شده است و دارای چندین قالب برای شروع فرآیند خلاقانه شما است.

Brizy یک صفحه ساز نسبتاً جدید وردپرس است. تمرکز توسعه دهندگان بر روی یک رابط مدرن و به خصوص بسیاری از طرح ها و قالب‌های با کیفیت بالا است. شما می‌توانید صفحات خود را مستقیماً در قسمت جلو و بدون منوهای پیچیده ویرایش کنید. فقط روی متن کلیک کنید و آن را مانند ورد تغییر دهید. به طور مشابه، می‌توانید به راحتی عناصر صفحه جدید ایجاد کنید و طرح بندی ستون ها را در کمترین زمان ایجاد کنید. Brizy بسیار روان و قابل اعتماد کار می‌کند.

 

اگر می‌خواهید کاری بیشتر از سفارشی کردن پست‌ها و طراحی وب‌سایت خود انجام دهید، به Brizy Pro نیاز دارید. مانند ویژوال کامپوزر، برای ویرایش سایر پاورقی ها یا هدرها فقط چند کلیک لازم است. اگر گروهی روی وب سایت شما کار می‌کنند، مدیریت نقش ایده خوبی دارد. با مدیریت نقش، شما تصمیم می‌گیرید که چه کسی می‌تواند چه چیزی را ویرایش کند. Brizy هم بدون کد کوتاه کار می‌کند و نیاز به دوره آموزش وردپرس ندارد بنابراین استقلال بیشتری را ارائه می‌دهد.

پس از غیرفعال کردن Brizy، دیگر لازم نیست با تعداد زیادی کد از دست رفته سر و کار داشته باشید.

یک ویژگی جالب در Brizy بلوک های جهانی است. اینها عناصری هستند که می‌توانید به صورت مرکزی تنظیم کنید و سپس از طریق ابر در دسترس سایر وب سایت های خود قرار دهید. می‌توانید رویدادی را در یک بلوک جهانی اعلام کنید و سپس این اعلامیه به‌طور خودکار در سایر وب‌سایت‌های شما حاوی آن بلوک جهانی قابل مشاهده خواهد بود. یکی دیگر از مزایای Brizy ذخیره خودکار است که بهتر از سایر رقبا عمل می کند.

Brizy به عنوان یک نسخه رایگان با عملکرد محدود یا به عنوان یک نسخه حرفه ای در دسترس است.

 

صفحه ساز brizi

 

ویژگی های کلیدی:

ویرایش در زمان واقعی

کشیدن و رها کردن رابط تم وردپرس

بیش از 400 قالب

فرم های تماس بصری

اسلایدرهای متحرک

سفارشی سازی برای حاشیه ها، لبه ها، حاشیه ها و بالشتک‌ها

سایه ها، فوکوس تصویر و زوم

پشتیبانی جهانی از یک ظاهر طراحی شده

 

مزایای Brizy:

ویرایش بسیار ساده و روان در زمان واقعی، مستقیماً در قسمت جلو

بیش از 150 بلوک محتوای آماده برای استفاده

بسیاری از طرح‌بندی‌های حرفه‌ای برای سناریوهای کاربردی متعدد

ایجاد سریع طرح بندی ستون‌ها

مدیریت کاربر گسترده با انتساب نقش

Brizy Pro همچنین می تواند پاورقی و سرصفحه را ویرایش کند

بلوک های جهانی برای توزیع محتوای بین وب سایت ها

عملکرد ذخیره خودکار سریع

Brizy به سرعت با به روز رسانی ارائه می‌شود

 

معایب Brizy:

ویژگی‌های اصلی محدود هستند اما می‌توان آن‌ها را ارتقا داد.

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: هر کسی که علاقه مند به drag and drop تم های وردپرس است. Brizy چندین ویژگی و ابزار را ارائه می دهد که سایر سازندگان صفحه آن‌ها را ندارند. برای مثال، یک ظاهر طراحی جهانی یک صرفه جویی در زمان است.

 

  1. Thrive Architect

تا جایی که بخواهید تم ها و افزونه های وردپرس را بکشید و رها کنید، Thrive Architect فرآیند ایجاد صفحات وب سایت سفارشی و صفحات فرود را ساده می‌کند.

 

صفحه ساز thrive

 

ویژگی های کلیدی:

کشیدن و رها کردن کامل ویرایش  drag and drop

278 قالب صفحه فرود

چندین عنصر تبدیل برای رشد کسب و کار شما

استایل پست وبلاگ برای بهبود اشتراک گذاری های اجتماعی

طرح بندی ستون‌‌های انعطاف پذیر

ترکیب متن و تصویر

سفارشی سازی فونت

 

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: کسانی که می خواهند یک وب سایت متمرکز بر فروش بسازند. چه بخواهید لیست ایمیل خود را بسازید، محصولات خود را بفروشید یا سهام به عرضه بگذارید، Thrive Architect دستیابی به این اهداف را آسان تر می‌کند.

 

10.صفحه ساز WP

 

ممکن است WP Page Builder بهترین صفحه ساز وردپرس برای توسعه دهندگان باشد. این گزینه رایگان فرآیند ایجاد صفحه را با یک ویرایشگر کاملا بصری ساده می‌کند

 

صفحه ساز wp

 

ویژگی های کلیدی:

سیستم ساخت صفحه را بصورت زنده بکشید و رها کنید

صفحات بهینه شده برای موبایل و واکنش گرا هستند

قالب ها و بلوک‌های از پیش طراحی شده دارد

دارای ویجت پشتیبانی

گزینه‌های لغو/دوباره (Undo/redo) دارد

فونت ها، سبک ها، رنگ ها و طرح بندی ها سفارشی سازی می‌شوند

 

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: مبتدیان بدون آموزش وردپرس و دوره های وردپرس و همنچنین برای توسعه دهندگان با تجربه به طور یکسان.

 

11.اکسیژن

ویرایشگر تصویری Oxygen یک گنجانده منحصر به فرد در این لیست است. Oxygen ویژگی‌های مشابهی را به سازندگان صفحه ارائه شده راهنما ارائه می‌دهد، اما سازماندهی ابزارها و ویژگی ها بر سه حوزه کلیدی متمرکز است:

ساخت وب سایت بصری

مدیریت فروشگاه ووکامرس

عملکرد وب سایت و بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سازندگان WP All Import Oxygen را راه اندازی کردند، یک صفحه ساز به همان اندازه جذاب و قدرتمند وردپرس مانند Brizy. متفاوت از صفحه سازهای وردپرس مشابه کار می کند. Oxygen به عنوان یک افزونه به وردپرس متصل می‌شود و یک ماژول sandbox جداگانه ایجاد می‌کند و جایگزین رابط وردپرس می‌شود و اجازه می دهد تمام طراحی در آنجا انجام شود.

صفحه ساز برای افراد غیر برنامه نویس نیز و کسی که هیچ دوره آموزش وردپرس ندیده باشد مناسب است اما نقطه قوت آن پشتیبانی از PHP، جاوا اسکریپت، CSS و البته HTML است. کدنویسان از این انعطاف پذیری مهم خوشحال خواهند شد. متأسفانه، اکسیژن کدهای کوتاهی تولید می‌کند که وقتی اکسیژن غیرفعال می‌شود، به عنوان کد زباله قابل مشاهده باقی می‌مانند.

 

صفحه ساز oxygen

 

ویژگی های کلیدی:

ویرایش بصری را بکشید و رها کنید

کنترل بصری WooCommerce

سازنده هدر سفارشی

دارای تنوع رنگ های جهانی

کاملا قابل گسترش برای توسعه دهندگان

داده های پویا

 

مزایای اکسیژن:

رابط کاربری بصری

طرح های پیچیده را می توان خیلی سریع کنار هم قرار داد

بسیاری از عناصر محتوا و قالب ها

پشتیبانی از PHP و جاوا اسکریپت توسعه دهندگان را خوشحال می کند

خاصیت قیمت گذاری مشتری پسند

 

مضرات اکسیژن:

کدهای کوتاه تولید می‌شوند

تمرکز روی توسعه دهندگان است که بسته به دیدگاه شما نیز می‌تواند یک مزیت باشد

 

بهترین صفحه ساز وردپرس برای: توسعه دهندگان. تا جایی که تم ها و افزونه های وردپرس را بکشید و رها کنید، تازه کارها می توانند به راحتی بدون دیدن دوره وردپرس از اکسیژن استفاده کنند. اما ویژگی‌های پیشرفته آن برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند بیشتر به مشتریان خود ارائه دهند، به خوبی کار می‌کند.

 

  1. ویرایشگر محتوای MotoPress

MotoPress Content Editor یک صفحه ساز مقرون به صرفه و چند زبانه وردپرس است که با ویرایشگر وردپرس ادغام می شود تا ویرایش بلادرنگ بسیار راحت را ارائه دهد. با تمام تم ها کار می‌کند و برای سفارشی کردن سایت ها، پست ها و سایر محتوای تعریف شده توسط کاربر مناسب است.

چندین قالب و اِلمان طراحی آماده وجود دارد. کسانی که به موارد بیشتری نیاز دارند می‌توانند طرح ها و بلوک های اضافی را خریداری کنند. توسعه دهندگان می‌توانند برای سفارشی کردن نام تجاری ویرایشگر و ارائه ظاهری حرفه ای و یکنواخت به مشتریان، یک افزونه برچسب سفید اضافی خریداری کنند.

 

 

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

به طور کلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مفهوم شبکه های کامپیوتری و یا همان Network، به گروهی ایجاد شده از سیستم های کامپیوتری شامل: سخت افزارها، نرم افزار شبکه ای و ابزار و تجهیزات ایجاد کننده ارتباط نظیر کابل های شبکه و یا تجهیزات ارتباطی بی‌سیم می باشد. شبکه های کامپیوتری را می توان به دو بخش اصلی به نام: شبکه های سخت افزاری (Passive) و شبکه های نرم افزار(Active) تقسیم کرد.
شبکه های سخت افزاری شامل تجهیزات فیزیکی مانند: روتر، سویچ، کابل، سرور، استوریج ها و … و شبکه های نرم افزاری شامل تجهیزات و ابزارهایی مانند: سیستم عامل های ویندوزی و لینوکسی، برنامه ها و اپلیکشن ها و … می باشد.

02143585266

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

تقسیم بندی شبکه بر اساس پسیو و اکتیو

سخت افزار شبکه (Network) تک تک اجزای یک سیستم شبکه است که وظیفه انتقال داده و تسهیل عملیات شبکه کامپیوتری را بر عهده دارند. اگرچه یک شبکه شامل اجزای سخت افزاری زیادی است، چندین دسته اساسی وجود دارد که در دوره شبکه بعنوان مبنای آموزش شبکه قرارگرفته است و عملیات کامل یک سیستم شبکه را تشکیل می دهند.

شبکه دسته‌های مختلف و انواع عملکرد های خاصی را دارد. زیرساخت های اصلی شبکه توسط اجزای متصل به چند دسته از انواع سخت افزار شبکه به یکدیگر متصل می شوند.

دستگاه‌های تخصصی مانند سوئیچ ها، روترها و نقاط دسترسی پایه شبکه های کامپیوتری را تشکیل می دهند.

سوئیچ ها به کامپیوترهای داخلی، چاپگرها، سرورها و سایر دستگاه ها در شبکه های خانگی یا سازمان ها متصل می شوند و به آن‌ها کمک می کند. نقاط دسترسی کلیدهایی هستند که دستگاه ها را بدون استفاده از کابل به شبکه متصل می کنند.

روترها شبکه ها را به شبکه های دیگر متصل کرده و به عنوان اعزام کننده عمل می کنند. آنها داده های ارسال شده به شبکه را تجزیه و تحلیل می کنند، بهترین مسیرها را برای آن انتخاب می کنند و در راه خود ارسال می کنند. روترها خانه و تجارت شما را به دنیا متصل می کنند و به محافظت از اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی خارجی کمک می کنند.

در آموزش شبکه پسیو سوئیچ ها و روترها از جهات مختلف و متفاوت مورد بررسی قرار می گیرند، یک تفاوت اصلی در نحوه شناسایی دستگاه های نهایی است. سوئیچ لایه 2 یک دستگاه را با آدرس MAC سوخته خود به طور منحصر به فرد شناسایی می کند. روتر لایه 3 به طور منحصر به فرد اتصال شبکه دستگاه را با آدرس IP اختصاص داده شده به شبکه مشخص می کند.

برای افرادی که به تازگی با تجهیزات شبکه آشنا شده اند و وارد عرصه آموزش شبکه شده اند باید گفت، امروزه اکثر سوئیچ ها دارای سطحی از قابلیت های مسیریابی هستند.

یک دوره شبکه سخت افزاری، آدرس های MAC و IP به ترتیب دستگاه‌ها و اتصالات شبکه را به طور منحصر به فرد در یک شبکه تعریف می کنند. آدرس MAC شماره ای است که توسط سازنده دستگاه به کارت رابط شبکه (NIC) اختصاص داده می شود. آدرس IP شماره ای است که به اتصال شبکه اختصاص داده شده است.

بخش اکتیو شبکه همانطور که از نام آن پیداست، بخش فعال شبکه را در بر می‌گیرد. سیستم نرم افزاری فعال شبکه که در آموزش شبکه مجزا از دوره شبکه پسیو است و آموزش شبکه در این حوزه بر پایه راه اندازی و حفظ و نگهداری نرم افزاری است.

نصب و پیکربندی موارد نصب شده در مرحله اولیه شبکه، تنظیم و پشتیبانی خدمات ایمیل و پشتیبان گیری سرور ها، ارائه خدمات صدا بر روی اینترنت VoIP و بررسی و نظارت بر تنظیمات داده هایی که ما بین دستگاه ها عبور می کنند مثل تبدیل کننده فیبر نوری، فایروال، مسیر یاب کارت شبکه و… در زمره خدمات طراحی بخش اکتیو قرار می‌گیرد که در آموزش شبکه بصورت لابراتواری و عملی نیز باید به آن پرداخته شود. هر اندازه تعداد نرم افزار ها بیشتر باشد طبیعتاً کار یک متخصص شبکه اکتیو نیز بیشتر خواهد بود و باید دوره شبکه بیشتری نسبت به مسئولیت خود دیده باشد.

جایگاه دانش دوره شبکه (دوره Network) و مزایای یادگیری آن

شبکه یکی از مهمترین مهارت هایی است که در فناوری اطلاعات دنبال می شود. تخصص در این حوزه به ما کمک می کند تا ضمن بدست آوردن مشاغل مختلف و ارزشمند، در زمینه ای متخصص شویم که همه روزه در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

  • وجود استاندارد های آموزشی و نقشه راه منسجم (مانند سیسکو)
  • دریافت گواهینامه های معتبر در همه کشورها مطابق با سرفصل های بین المللی
  • تنوع مشاغل فنی در سازمان های خصوصی و دولتی
  • امکان ارتقا شغلی و افزایش مهارت در مشاغل مرتبط با گذراندن دوره های شبکه
  • یادگیری مبتنی بر سخت افزار و امکان شبیه سازی های نرم افزاری

اما چگونه می توانیم یادگیری شبکه را آغاز کنیم؟

کارشناسان آکادمی دوران با سال‌ها تجربه و تخصص به شما کمک می کنند تا مسیر بهینه ای را برای یادگیری انتخاب کنید. یادگیری دانش شبکه نیازمند هدف و زمان‌بندی مناسب می باشد که ما در این مسیر در کنار شما خواهیم بود.

چگونه شبکه های کامپیوتری به سمت تکامل حرکت می کنند؟

دانش Network دیگر مثل زمان پیدایش آن، فقط به امر اتصال متمرکز نیست. افرادی که امروزه در دوره شبکه کامپیوتر در موسسات حاضر می‌شوند چیزی فراتر از وصل کردن چند رایانه را به همدیگر را فرا می گیرند. آموزش شبکه در سال های اخیر بر تحول دیجیتالی و انواع معماری های پیشرفته مبتنی است که برای برآوردن نیازهای در حال توسعه و مدرن است.

نرم افزار تعریف شده (SDN): در پاسخ به الزامات جدید، در دوره آموزش شبکه عصر دیجیتال معماری شبکه برنامه پذیرتر، خودکارتر و بازتر آموزش داده می‌شود. در شبکه های تعریف شده بر مبنای نرم افزار، مسیریابی ترافیک به صورت مرکزی از طریق مکانیسم های مبتنی بر نرم افزار کنترل می شود. این به شبکه کمک می کند تا به سرعت در برابر تغییر شرایط واکنش نشان دهد.

مبتنی بر قصد: بر اساس اصول SDN، در دوره شبکه، بصورت مبتنی بر مقصد (IBN) نه تنها چابکی خاصی را ارائه می‌دهند، بلکه شبکه ای را برای دستیابی به اهداف مورد نظر با خودکارسازی گسترده عملیات، تجزیه و تحلیل عملکرد آن، مشخص کردن مناطق مشکل دار، تامین امنیت همه جانبه و ادغام با فرایندهای تجاری را مشخص می‌کنند.

مجازی: زیرساخت های آموزش شبکه فیزیکی را در لایه های زیرین را می توان به طور نوعی منطق تقسیم بندی کرد تا بین چندین شبکه «همپوشانی» ایجاد شود. هر یک از این شبکه های منطقی را می توان برای امنیت، کیفیت خدمات (QoS) و سایر الزامات تنظیم کرد.

مبتنی بر کنترل کننده: کنترل کننده network برای مقیاس بندی و ایمن سازی شبکه ها بسیار مهم هستند. کنترلرها با ترجمه اهداف کسب و کار به تنظیمات دستگاه، عملکردهای شبکه را خودکار می کنند و برای اطمینان از عملکرد و امنیت، دستگاه ها را به طور مداوم رصد می کنند کنترل کننده ها عملیات را ساده کرده و به سازمان ها در پاسخگویی به نیازهای متغیر تجاری کمک می کنند.

ادغام چند حوزه ای: شرکت های بزرگتر ممکن است شبکه های جداگانه ای ایجاد کنند که دامنه های شبکه نامیده می شوند، برای دفاتر، WAN ها و مراکز داده خودشان. این شبکه ها از طریق کنترل کننده های خود با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. افرادی که در دوره شبکه آموزش دیده اند می توانند چنین ادغام های بین شبکه ای یا چند حوزه ای را طوری مدیریت کنند را که تبادل پارامترهای عملیاتی مربوطه را در جهت حصول اطمینان از نتایج مطلوب کسب و کار که دامنه های شبکه را به دست می آورد، اطمینان حاصل کنند.

شرکت هایی مثل سیسکو شرکت هایی فعال در حوزه network هستند که مجموعه کاملی از معماری های مدرن شبکه را برای دسترسی، WAN، مراکز داده، دوره های آموزش شبکه و رایانش ابری ارائه می‌دهند.

دسته بندی دوره های شبکه

آینده شغلی شبکه

تعداد مشاغل شبکه های کامپیوتری در حال افزایش است. دانش پذیران دوره های آموزش شبکه در صورت داشتن تحصیلات و یا گواهینامه های لازم شبکه، بازار پر تقاضایی را برای حرفه خود در پیش رو دارند.

آمار ها نشان می دهد که چشم انداز شغلی سخت افزاری و نرم افزاری network در سال های آینده عالی خواهد بود. مشاغل شبکه ای در شاخه های متنوع و در شرکت های بزرگ، مشاغل کوچک، دفاتر حرفه ای و سازمان های دولتی مورد نیاز خواهد بود.

افراد در نتیجه آموزش شبکه های کامپیوتری یک مسیر شغلی عالی را پیش رو دارند. زیرا شامل مجموعه ای از مشاغل مختلف است که هریک دارای الزامات و مسئولیت های متفاوت هستند:

ادمین شبکه: شخصی با این عنوان شغلی که دوره شبکه شاخه امنیت و آموزش شبکه را در تا حد نسبتاً وسیعی گذرانده باشد، مسئول طراحی، نصب و مدیریت شبکه های محلی و شبکه های وسیع، اینترنت و سیستم های اینترانت به صورت روزانه است. متوسط ​​حقوق این موقعیت در ایالات متحده 89460 دلار در سال است.

مهندس سیستم های شبکه: این شخص بر ارتقاء سیستم، آزمایش امنیت و ارزیابی محصولات فروشنده تمرکز می‌کند. این موقعیت شغلی پس از اخذ مدرک از دوره آموزش شبکه یا فارغ التحصیلی از رشته های مربوط، با داشتن تجربه کافی می تواند به متوسط ​​حقوق حدود 75،132 دلار در سال برسد. که البته این معیار بر اساس استاندارد جهانی در سال 2021 است.

تکنسین خدمات شبکه: این موقعیت فنی مسئول راه اندازی، عیب یابی و تعمیر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری است. همانطور که پیش از این گفتیم، دوره های آموزش شبکه به Passive  و Active  تقسیم می شوند و یک تکنیسین network می تواند در هرکدام از این دو دوره شبکه شرکت کرده و با گذراندن آموزش ها، در پروژه های کوچک و بزرگ مشغول به کار شود. بر خلاف تصور عموم از حوزه شبکه، حقوق متوسط ​​این شغل در متوسط های جهانی، رقم قابل توجهی است یعنی بین 30 تا 64 هزار دلار متغیر است.

برنامه نویس/تحلیلگر شبکه: این موقعیت شغلی که نیازمند داشتن مدرک تحصیلی در یکی از رشته های مرتبط با آی تی است ولی تفاوت این شغل در network این است که شخص علاوه بر سپری کردن دوره شبکه، باید از پروژه های مورد کار، درک و تحلیل شخصی نیز داشته باشد. بعنوان مثال شاید نیاز باشد شخص، در یک پروژه بانکی، با اصول و مبانی کلی مباحث مالی نیز مقداری آشنایی داشته باشد و صرفاً آموزش شبکه برای او کافی نباشد.

این افراد برای کمک به تشخیص یا نظارت شبکه اسکریپت های نرم افزاری یا برنامه های مفید می نویسند. بخشی از مسئولیت آن‌ها ممکن است شامل ارزیابی و ادغام فناوری های نرم افزاری جدید در یک شبکه جدید یا شبکه قبلی موجود باشد. متوسط ​​حقوق این حرفه برای شخصی که دوره شبکه مربوط به تحلیل را تجربه کرده باشد حدود 67000 دلار در معیار جهانی است.

 

مدیر شبکه/سیستم های اطلاعاتی: این شخص بر کار مدیران، مهندسان، تکنسین ها، برنامه نویسان و تحلیلگران نظارت می کند. طبیعی است که باید از نظر فنی از ارشدیت بیشتری برخوردار باشد و چندین دوره شبکه را پشت سر گذاشته باشد. او برنامه ریزی و استراتژی های طولانی مدت را ارائه برای سایر کارمندان بخش شبکه می دهد. حتی در صورت نیاز در حل مشکلات و موارد خاصی توانایی آموزش شبکه به زیر دستان خود را نیز داشته باشد. متوسط حقوق برای این موقعیت 121،580 دلار است.

 

شرایط قرار گرفتن در موقعیت شغلی شبکه

بطور کلی درک فعلی از محاسبات network کلید موفقیت شما در این زمینه است. شما می توانید این درک را از طریق دوره شبکه فنی، آموزش شبکه (آموزش Network) به همراه مدارک دانشگاهی و گواهینامه ها کسب کنید.

تمام رشته های علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعاتی، علوم ارتباطات مخابرات می توانند در کنار تجربه و آموزش شبکه بصورت لابراتواری و عملی، شما را به این شغل هدایت کنند.

هرچند برنامه های آموزش شبکه فنی کوتاه مدت نیز در دسترس همگان است که بر موضوعات خاص شبکه متمرکز است.

شبکه های کامپیوتری یک زمینه اشتغال گسترده است که شامل جنبه های نصب سخت افزار عملی، برنامه نویسی نرم افزار، تجزیه و تحلیل شبکه و مدیریت می شود. این امر بجز داشتن تحصیلات و کسب مدارک لازم و آموزش شبکه درشاخه های مختلف، مستلزم تعهد شما برای آگاهی از network کارفرمای شما و همچنین تغییرات فناوری است که ممکن است بر پروژه شبکه کارفرمای شما تأثیر بگذارد.

سوالات متداول

این آموزشگاه ها کجا هستن؟

این آموزشگاه در بیش از 15 کشور دنیا شعبه دارند که داخل سایت رسمی معرفی نموده اند.

اعتبار این آموزشگاه ها چقدر است؟

چرا باید از طریق دوران ثبت نام کنیم؟

هزینه دوره ها به چه صورت هستش:

پرداخت هزینه را چطور باید پرداخت کرد؟

مزایای دوران آکادمی

دوران آکادمی در جهت حفظ امنیت به صورت چند لایه ای و با استفاده از مراجع بین المللی در 11 دسته گوناگون با بیش از 100 عنوان دوره آموزشی شامل دسته های:

  • فایروال های سخت افزاری
  • مدیریت امنیت اطلاعات
  • دوره های تست نفوذ
  • کد نویسی امن
  • سیستم های کنترل صنعتی
    در خدمت سیستم آموزش و ارتقاع دانش سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و همچنین آینده سازان این مرز و بوم می باشد.

مزایای آموزش شبکه

شبکه ها به راحتی توسط مهاجمان هدف قرار می‌گیرند و اغلب میلیون ها دلار خسارت به مشاغل وارد می کنند. و اطلاعات محرمانه مشتریان را از بین می‌برد. آموزش شبکه و انواع دوره شبکه، خصوصاً دوره امنیت شبکه برای کاهش این خطر، به سازمان‌ها و کارکنان کمک می کند که بتوانند مبانی امنیت سیستم را درک کنند. این درک بسیار ضروری است تا متخصصان امنیت فناوری اطلاعات بتوانند شیوه های اصلی فناوری اطلاعات را برای نمایش و جلوگیری از دسترسی های تأیید نشده، سوء استفاده از سیستم، تغییر یا عدم تأیید سیستم رایانه ای ایجاد کنند. برای مراقبت از چنین عواملی، آموزش شبکه در شاخه امنیت اطلاعات بسیار مهم است. آموزش شبکه حرفه ای و رسمی در مورد network و امنیت به شما تسلط قوی بر امنیت سیستم می دهد تا بتوانید بلافاصله چارچوب ها، سیستم ها و اطلاعات خود را ایمن کنید. صدور گواهینامه مبانی و امنیت بعد از دوره شبکه می تواند به شما کمک کند تا در کار حرفه ای امنیت فناوری شروع به کار کنید و می تواند درهای مشاغل هیجان انگیز در شرکت های پویا را به روی شما باز کند.

 

انتخاب شغل بهتر

زمینه آموزش شبکه و امنیت فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال پیشرفت است و هر سال فرصت ها و مشاغل جدیدی ایجاد می شود. گذراندن یک دوره شبکه رسمی در این زمینه تخصصی به شما در شناسایی این زمینه های شغلی جدید کمک می کند و به شما کمک می کند تا مسیر شغلی را که با اهداف شغلی شما مطابقت دارد ترسیم کنید. مهندسان سنتی فناوری اطلاعات در دهه گذشته جای خود را به نیروی جدید امنیتی فناوری اطلاعات که آموزش شبکه امروزی را گذرانده اند، شامل مدیران مرکز داده، مدیران رمز عبور، مدیران حساب و مدیران شبکه می دهند. کدام شغل را باید انتخاب کنید؟ پاسخ به این سوال در گذراندن یک دوره شبکه معتبر در زمینه اصول شبکه و امنیت نهفته است.

 

یادگیری جدیدترین تکنیک ها

امنیت فناوری اطلاعات حوزه ای است که در آن فناوری های جدید برای مقابله با انواع جدید تهدیدها و خطرات در حال توسعه است. از طریق دوره آموزش شبکه مناسب، می توانید آخرین تکنیک ها را بیاموزید و دانش فعلی خود را با برخی از مجرب ترین متخصصان در این زمینه برابر کنید. شما از طریق چند دوره شبکه با کیفیت، درک خود را از آخرین موضوعات کلیدی در صنعت مانند رمزگذاری و احراز هویت بهبود می بخشید.

مجوز چند عاملی Multifactor authorization)) یکی دیگر از پدیده های در حال ظهور در امنیت شبکه است و شما در صورت گذراندن یک دوره شبکه تخصصی خواهید آموخت که چگونه این ایده ها در محیط های مختلف دنیای واقعی اجرا می شوند. شما با جدیدترین خطرات مربوط به امنیت شبکه و نحوه کمک به کارفرمای خود در جلوگیری از سیستم های شما در برابر این خطرات آشنا خواهید شد.

 

آشنایی با امنیت بی سیم

شبکه های بی سیم سال هاست موتور رشد صنعت فناوری اطلاعات بوده و همچنان در حال رشد است. در حقیقت، اکثر مشاغل در زمینه امنیت فناوری اطلاعات حول محور مدیریت شبکه های بی سیم می چرخند. بنابراین، ایمن سازی شبکه های Wi-Fi بخش مهمی از کار یک متخصص فناوری اطلاعات است و یک آموزش شبکه رسمی می تواند این تخصص را به شما ارائه دهد. یک دوره شبکه خوب شما را با درک نحوه عملکرد شبکه های بی سیم، چگونگی حفاظت از آنها از طریق آخرین روش های رمزگذاری و نحوه احراز هویت کاربران و داده های وارد شده به شبکه از طریق تکنیک هایی مانند حصار بندی جغرافیایی آشنا می کند.

 

مدیریت حملات به شبکه

حملات شبکه ای برای افراد غیر عادی شامل انواع مختلفی از اصطلاحات عمومی مانند ویروس، هک، بدافزار و غیره است. اما برای یک متخصص که آموزش شبکه را بطور حرفه ای تجربه کرده است، امنیت فناوری اطلاعات، حملات شبکه معنای خاصی دارد. با گذراندن یک دوره شبکه (مبانی و امنیت) با تعاریف انواع مختلف مهاجمان شبکه، انگیزه های آن‌ها و انواع مختلف حملات علیه یک سیستم آشنا خواهید شد.

با فراگرفتن سرفصل های اصلی آموزش شبکه و امنیت به جای استفاده از روشی که به آن اصطلاحاً تفنگ ساچمه ای گفته می‌شود، شما یاد خواهید گرفت که چگونه بهترین استراتژی را با توجه به نوع خاصی از حمله شبکه به سیستم خود به کار بگیرید. برخی از اصطلاحاتی را که شامل حملات فیشینگ، حملات بی سیم و حملات DoS  است را در آموزش شبکه خواهید آموخت.

 

محافظت از سخت افزار

سخت افزار شما زیرساخت های اساسی network شما را تشکیل می دهد. ناگفته نماند که حفاظت از سخت افزار بخش مهمی از شرح وظایف یک متخصص امنیت فناوری اطلاعات است و خود دارای جایگاه ویژه ای در آموزش شبکه است. محافظت از دستگاه ها شامل اطمینان از این است که رایانه ها، سرورها و دستگاه های جانبی شما در برابر هر نوع نفوذ یا تهدید به اندازه کافی مراقبت می شوند. این بدان معناست که چنین کنترل ها و سیستم هایی را ایجاد کنید که دسترسی افراد غیرمجاز به سیستم شما را غیرممکن می کند. با مشارکت در بروز ترین دوره شبکه شما با جدیدترین نرم افزارها و پروتکل های مورد استفاده در سطح جهانی برای محافظت از دستگاه های سخت افزاری آشنا خواهید شد.

 

مدیریت تهدیدها

از آنجا که ماهیت تهدیدها علیه شبکه فناوری اطلاعات یک شرکت دائماً در حال تغییر و پیچیده تر شدن است، غیرممکن است که یک راه حل آماده برای مقابله با هر نوع تهدیدی که سیستم شما با آن روبرو می شود داشته باشید. با آگاهی کامل و استناد به دانش روز خود و شرکت در دوره شبکه شما جدیدترین روش‌های امنیتی را در آموزش شبکه برای کاهش خطرات network خواهید آموخت. این نوع حفاظت در سطوح مختلف مانند مرز شبکه، شبکه های خصوصی و اینترنت صورت می گیرد. همچنین روش های آزمایش ایمنی شبکه و انجام بررسی ها و ممیزی های دوره ای سیستم را در آزمایشگاه های خاص دوره شبکه  آموزش خواهید آموخت.

 

بهبود مهارت‌های فنی

در حالی که شما بیشتر مهارت های اصلی خود را در محیط و فضای تجربی و کاری کار خواهید آموخت، اما تکنیک ها و مهارت های اساسی در یک دوره آموزش شبکه رسمی آموزش داده می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که دوره شبکه و امنیت بصورت اصولی باشد.

در واقع، برای مدیران سیستم که می خواهند شبکه های کامپیوتری امن تری ایجاد کنند، و همچنین برای متخصصان فناوری اطلاعات که مشتاق امنیت شغلی بیشتر هستند و می خواهند با جدیدترین اصول امنیت شبکه آشنا شوند، این دوره آموزش شبکه بسیار مناسب است. بطور جامع دوره آموزش شبکه در نهایت به شما کمک خواهد کرد تا موارد زیر را بیاموزید:

-روش‌های مختلف انتقال network

-حفاظت از شبکه ها و زیرساخت ها

-لایه ها و پروتکل های OSI

-مفاهیم امنیت شبکه و سخت افزار

-حفاظت از دارایی های سرور و مشتری

-مدیریت شبکه های سیمی و بی سیم

-فناوری های WAN

-اثرات پروتکل های چند لایه

در حالی که هیچ سیستم کاملاً مقاومی در برابر حملات سایبری وجود ندارد، آموزش شبکه و امنیت برای ایجاد یک چارچوب امنیتی موثر و محافظت از اطلاعات مهم سیستم ضروری است. شرکت در دوره شبکه برای به حداقل رساندن تهدیدات امنیتی کمک می کند و سیستم های رایانه ای را از ویروس های مضر دور نگه می دارد.

 

اما چگونه می توانیم یادگیری شبکه را آغاز کنیم؟

مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید: هرچند شرکت ها معمولاً به مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعاتی یا مهندسی کامپیوتر نیاز دارند. اما بسته به نقش و مسئولیت شما باید در دانش روز این رشته آگاهی لازم را کسب کنید و در یک دوره شبکه حرفه ای به درجه شاخص برسید. برخی از سازمان ها نیز از شما می خواهند که قبل از درخواست، در دوره آموزش شبکه خاص مورد نظر آنها نیز شرکت کنید.

کسب تجربه مرتبط با فناوری اطلاعات: مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد به شما کمک خواهد کرد. اما به تنهایی کافی نیست یادگیری مهارت های IT حین کار یا شرکت در دوره شبکه ای که دارای لابراتوار های عملی باشد برای تبدیل شدن به یک مهندس شبکه بسیار مهم است. ابتدا باید یک پایه شبکه ای ایجاد کنید. یک استاد خبره در دوره شبکه یا نقش پشتیبانی فناوری اطلاعات در سطح ابتدایی یک راه عالی برای توسعه مهارت های اساسی و واقعی فناوری اطلاعات است.

هنگام انتخاب محل کارآموزی برای کسب تجربه، خلاق باشید. در کلاس های آموزش شبکه ای شرکت کنید که شما را برای استخدام و بکارگیری نیز آماده کنند و یا در غیر این صورت برای مشاغل کوچک با دوستان خودتان داوطلب شوید. اما حتماً کارآموزی را امتحان کنید. کامپیوتر شخصی یا پروژه شبکه کامل خود را بسازید. شما مهارت های شبکه ای را به دست خواهید آورد، بعد از کسب مدرک دوره شبکه مجموعه پروژه های خود را گسترش دهید و در مصاحبه های شغلی در مورد آن صحبت کنید.

هنگامی که مهارت های اولیه فناوری اطلاعات را بدست آوردید، به دنبال موقعیت های مرتبط تر شبکه باشید. کار به عنوان مهندس جوان شبکه یا تحلیلگر شبکه می تواند به شما در کسب تجربه شبکه کمک کند. شما در انجام وظایف شبکه به مهندسان ارشد کمک خواهید کرد و این راهی عالی برای ایجاد مجموعه مهارت های شما است.

تجربه را در هر نقش به حداکثر برسانید. پیگیر مطالعات و آموزش شبکه روز توسط سایت های جهانی باشید و تا جایی که می توانید روی پروژه های مختلف کار کنید. برای انجام کارهای جدید داوطلب شوید. با مهندسان یا فروشندگان شریک ارتباط برقرار کنید. در این صورت  با این شکل آموزش شبکه قطعاً شما قوی تر خواهید شد. در این میان شرکت در هر دوره شبکه معتبر نیز به شما کمک می کند تخصص خود را گسترش دهید و مهارت های شبکه خود را با استاندارد های جهانی همسو کنید.

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • محمد سهیلی